از کجا بفهمیم بیماری لثه داریم؟

آیا میدانستید که بیماری لثه بعد از پوسیدگی دندان دومین بیماری عفونی شایع در بین انسان می باشد، بیماری لثه از مشکلات می باشد که متاسفانه افراد بسیاری با آن مواجه هستند.

قبلاً در سایت دندانپزشکی کودکان پرنس مقاله با عنوان نوشته شده است که می‌توانید با رجوع به این مقاله التهاب پریودنتال و بیماری های عفونی لثه, دلایل, پیشگیری و درمان اطلاعات مفیدی به دست بیاورید، افراد با رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن دهان و دندان هایشان از طریق روش های مانند مسواک زدن صحیح و منظم دندان ها و همچنین نخ دندان کشیدن دندان ها می توانند از بروز بیماری لثه های پیشگیری کنند. اما در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندانی ذرات باقیمانده از خوراکی ها و همچنین باکتریها و کلسیم موجود در بزاق دهان باعث ایجاد جرم بر روی دندان ها می شود و بعد از گذشت مدتی در مراحل پیشرفته تر باعث تحلیل رفتن بافت لثه می‌شود، لذا جهت پیشگیری از بروز مشکلات لثه ای لازم است همواره بهداشت دهان و دندان ها را به خوبی رعایت کنید. مطالعه مقاله نحوه تشکیل پلاک دندانی بر روی دندان ها نیز می تواند برای شما مفید باشد.

بیماری لثه ای علائمی دارد که به آنها در ذیل اشاره می‌کنیم:

لق شدن دندان
بوی نامطبوع دهانی
تیر کشیدن دندانها در احساس گرما و سرما
مشاهده ریشه دندان بر اثر عقب رفتن لثه
مشاهده التهاب و تورم در لثه که معمولاً تورم و التهاب خود را با رنگ سرخ تر نشان می دهد
مشاهده خونریزی در لثه ها به طور غیر طبیعی
در زمان خوردن غذا و خوراکی ها دچار درد شدن

درمان بیماری لثه ای چگونه است؟

بهتر است بدانید که روش‌های درمانی برای رفع التهاب و عفونت لثه در مراحل اولیه بسیار موفقیت آمیز می باشد، لذا چنانچه احساس می کنید دچار بیماری لثه شده اید و علائمی که در بالا بیان شد را داشتید حتماً به مرکز دندانپزشکی برای رفع و درمان مشکلات ها مراجعه کنید. همان طور که گفتیم این درمان در مراحل اولیه موفقیت آمیزتر بوده و بهتر می توان نسبت به رفع مشکل اقدام کرد، در مراحل اولیه دندان پزشکتان عمق ریشه های دندان را جرم گیری می کند. اما در مراحل پیشرفته ترین عفونت های لثه ای احتمالاً نیاز به جراحی لثه باشد و جراحی لثه راه مناسب تری جهت پیشگیری از گسترش عفونت استخوان زیر لثه می باشد. همان طور که بیان شد اگر احساس می کنید که مشکلی در لحظه هایتان است برای بررسی موضوع توصیه می‌کنیم به دندان پزشکی مراجعه کنید.