اهمیت انجام فلوراید تراپی در مطب دندانپزشکی

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، در دندانپزشکی کودکان دو روش پیشگیری بسیار مهم وجود دارد، یکی روش فلوراید تراپی است و دیگری روش فیشور سیلنت است. در این بخش از دندانپزشکی پرنس دنتال درباره فلوراید تراپی صحبت می کنیم، با ما همراه باشید:

فلوراید تراپی در واقع محلول غلیظی از فلوراید است که روی دندان ها استفاده می شود و باعث می شود یون های فلوراید جذب دندان شده و استحکام دندان را بالا ببرند، حتی در مناطقی از دندان ها که پوسیدگی اتفاق افتاده ما زمانی که فلوراید تراپی انجام بدهیم باعث می شود که پوسیدگی مقداری سفت تر شده و روند پیشرفت پوسیدگی را کندتر می کند.

بسیاری از والدین به ما می‌گویند که آقای دکتر بقالیان فلوراید تراپی را اکنون در مدارس انجام میدهند، بله درست است اکنون در بسیاری از مدارس فلوراید تراپی توسط وزارت بهداشت در حال انجام است، اما لازم است گفته شود که فلوراید تراپی باید در شرایط کنترل شده انجام بشود و در واقع انجام فلوراید تراپی یک سری شرایط را می طلبد که این شرایط کنترل شده در محیط های دندانپزشکی قابل دسترس است. یعنی اینکه سطح دندان باید کاملا تمیز باشد، متخصص دندانپزشکی کودکان بتواند دندان را خشک کند و ماده فلوراید را روی دندان استفاده کند و در واقع سعی کنیم تا فلوراید وارد فضاهای بین دندانی نیز بکنیم. انجام این مراحل به صورت ایده‌آل در مطب دندانپزشکی قابل انجام است.

همچنین بسیاری از والدین این سوال را دارند که فلوراید تراپی با خمیر دندان های فلوراید یا دهانشویه های فلوراید چه تفاوتی دارد؟ تفاوت اینها با هم دیگر از این جهت است که فلوراید تراپی که در محیط مطب انجام می شود با موادی انجام می شود که میزان فلوراید آن بسیار بیشتر از دهانشویه های فلوراید یا خمیردندان‌های فلوراید است. موادی که در مطب مورد استفاده قرار می گیرد برای عموم در دسترس نیست به خاطر اینکه این‌ها باید به صورت کنترل شده استفاده شوند و اگر در دسترس عموم باشند خطر مسمومیت برای کودکان را ممکن است به همراه داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *