برای آفت دهان چه بخوریم؟ 3 درمان ساده برای آفت دهان

آفت دهان زخم کوچک اما دردناکی است و ممکن است حس بدی در افراد ایجاد کند. بهبود آفت دهانی معمولا 1 هفته طول می کشد, اما به خاطر آزار دهنده بودن این مشکل، افراد همیشه به دنبال روش درمانی سریع این زخم‌ها هستند.امیدواریماستفاده از روش های درمانی زیر زودتر زودتر آفت دهان را درمان کنید.

سه درمان ساده برای آفت دهان

1- می توانید پیاز را به شکل خام همراه غذا بخورید و یا به عنوان چاشنی از آن استفاده کنید, مصرف پیاز به دلیل داشتن سولفور در پیشگیری و حتی درمان آفت دهان موثر است.

2- می توانید مقداری پودر دارچین را با آب گرم مخلوط کرده و به عنوان یک دهانشویه طبیعی تا بهبودی آفت استفاده کنید, توجه: بهتر است این محلول صبح ها استفاده کنید.

3- از شیرِ نارگیل به عنوان دهان‌ شویه 3 تا 4 بار روزانه استفاده کنید و تا بهبودی زخم ها ادامه بدهید؛ همچنین می‌توانید مقدار کمی عسل را با شیرِنارگیل مخلوط کرده و از آن برای دهان شویه استفاده کنید.

علت ایجاد آفت چیست؟

جالب است بدانید که مکانیسم دقیق ایجاد آفت هنوز به درستی روشن نیست. ولی به نظر می‌رسد واکنش های ایمنی بدن بیمار در ایجاد آفت های دهانی دخیل باشد.

زخم آفت دهان زمانی ایجاد می‌شوند که به دلایل نامشخص سیستم ایمنی فرد بیمار وجود یک مولکول ناشناخته را اعلام می‌دارد. حضور این مولکول ها باعث حمله لنفوسیت‌ها می شود. (همانند حمله همین سلول ها به بافت پیوند شده به بیمار). و نتیجه این فرآیند پیدایش زخم های آفتی در دهان می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

8 پاسخ
  1. مریم بهشتیان
    مریم بهشتیان گفته:

    سلام خوب هستیددهانم آفت زده دورزبانم حالت زخم شده ازدهانم حرارت شدیدمیادبیرون ممنون ازراهنماییتون

    پاسخ
    • دندانپزشکی پرنس
      دندانپزشکی پرنس گفته:

      این حالتی که میفرمایید خیلی شبیه به آفت نیست کلا موارد زخمهای متعددی میتونه دهان رو درگیر کنه که آفت فقط یکی از اونها است حتما به دندانپزشک مراجعه کنید

      پاسخ
  2. ر_ابوالفتحی
    ر_ابوالفتحی گفته:

    من فک میکنم آفت دهان و زبان از کم خونی شدید زنان یا اقایان هستش چون شخصا چند باری امتحان کردم که با جگر خوردن و ویتامین سی خیلی زود آفت دهانم بهبود پیدا میکنه

    پاسخ
  3. سمانه رفیعی
    سمانه رفیعی گفته:

    سلام خسته نباشین یه چند مدتی هست که آخر سقف دهانم دونه ای مثل آفت میزنه ،یه چند مدتی سمت راست میزنه خوب میشه بعد سمت چپ میزنه لطفا برای درمان راهنمایی کنید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *