برای پیشگیری از پوسیدگی های دندانی چه کارهایی انجام دهیم؟

پوسیدگی دندان چه در کودکان و چه در بزرگسالان مشکلی که که بسیاری با آن رو به رو هستند, در این بخش از دندانپزشکی کودکان پرنس درباره این موضوع صحبت می کنیم که چه کارهایی انجام دهیم تا پوسیدگی های دندانی دیرتر عارض شود؟ با ما همراه باشید:

مقام سازی دندان

مقاوم سازی دندانها به روش هایی درمانی دندانپزشکی گفته می شود که به وسیله آن می توان محیط مناسب را برای پیشگیری از پوسیدگی و رشد باکتری های مخرب مضر به وجود آورد.

کاهش ایجاد زمینه مناسب برای پلاک دندانی

برای جلوگیری از وقوع جرم بر روی دندان ها لازم است روزانه 4 مرتبه مسواک زده شود, توجه داشته باشید که فواصل مسواک زدن بیشتر از 5 یا 6 ساعت نشود, علت این که گفته می‌شود فاصله مسواک زدن دندان ها باید کم باشد این است که رسوب املاح بزاق در ابتدای امر و در 3 – 4 ساعت ابتدایی نرم بوده و با مسواک زدن به راحتی از روی دندانها تمیز می‌شود اما با زیاد شدن فاصله، این رسوبات به سختی برطرف می شوند.

از بین بردن پلاک دندانی

بهتر است پلاک های ایجاد شده بر روی دندان ها به موقع با توصیه و مشورت دندانپزشک به یکی از روش های خانگی یا در مطب پاک شوند.

معاینات مرتب و مکرر

برای داشتن دندان های سالم چه در کودکان و چه بزرگسالان بهتر است به طور مرتب برای معاینه و تمیز کردن دندان هایتان به دندان پزشک مراجعه کنید تا از وضعیت دندان ها مطلع شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *