ترمیم دندان شیری کودک, ترمیم پوسیدگی دندان شیری کودکان

یکی از پرسش هایی که بسیاری از پدر و مادران درباره دندان های شیری بچه ها از ما می پرسند این است که آیا لازمه دندان های شیری کودکان که دچار پوسیدگی شده اند ترمیم شود؟

در پاسخ به این پرسش لازم است که بگوییم بله, ترمیم دندان های شیری کودک به چند دلیل لازم است انجام بشود. در ادامه به توضیحات بیشتر در این خصوص می پردازیم، لطفاً به نکات زیر توجه کنید:

1- همه دندان های شیری معمولا در سن 6 یا 7 سالگی نمی ریزند, دندان های کرسی شیری تا سن 11 – 12 سالگی معمولاً باید با بچه ها همراهی کنند و در دهان شان وجود داشته باشند. وجود این دندان ها نه تنها در جویدن صحیح غذا و تغذیه مناسب کودک اهمیت بسزایی دارد, بلکه در نحوه گویش صحیح دندان های دائمی نیز بسیار مهم می باشد. اگر یک دندان شیری زودتر از موعد از دست برود, باعث می شود تا یک سری حرکت ها و کج شدن دندان های اطراف اتفاق بیفتد, و این رویش صحیح دندان های دائمی را دچار اختلال خواهد کرد.

2- اگر ما یک دندان پوسیده شیری را ترمیم نکنیم باعث می‌شود تا این پوسیدگی پیشرفت کرده و باعث به وجود آمدن یک دندان درد شدید در کودک می شود و حتی ممکن است باعث به وجود آمدن آبسه دندان بشود. آبسه دندانی نه تنها می‌توانند مسائل بسیار خطرناکی را از نظر حیاتی برای کودک ایجاد کنند, بلکه ایجاد آبسه دندانی می تواند باعث این بشود که دندان های دائمی که هنوز رویش پیدا نکرده اند، از این آبسه های دندانی متاثر شده و باعث ایجاد یکسری بدشکلی ها در دندان های دائمی بشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *