ترمیم کامپوزیت دندان در دندانپزشکی اطفال

دندان های کودکان بنا به دلایل مختلف مانند استفاده از شیرینی جات و شکلات ها و همچنین بازیگوشی هایی که بچه ها دارند بسیار دچار آسیب دیدگی می شوند، یکی از مواردی که برای ترمیم دندان های کودکان انجام می شود مربوط به تعمیر ترمیم های کامپوزیتی می باشد.

همانطور که احتمالا اطلاع دارید مواد کامپوزیتی همرنگ دندانهای کودک بود و به همین دلیل از نظر زیبایی, پذیرش بیشتری نسبت به سایر درمان‌ها مانند درمان های آمالگام دارد و تمایل بسیاری نسبت به استفاده از آن در دندانپزشکی اطفال, هم از سوی والدین هم از سوی کودک وجود دارد.

در ترمیم کامپوزیت دندان این ماده به دندان کودک متصل شده و لذا نیاز چندانی به تراش دندان کودک جهت ایجاد گیر ماده ترمیمی وجود نخواهد داشت و به همین دلیل نسج کمتری از دندان کودک هنگام استفاده از این ماده برای ترمیم دندان از دست می‌رود.

به این دلیل که این ماده در هنگام پلیمریزه شدن مقداری انقباض پیدا می کند این امکان وجود دارد که باعث ایجاد فاصله کمی بین دندان و ماده ترمیمی شده به همین علت احتمال ایجاد نشت بزاق در آینده وجود خواهد داشت.

تکنیک کاربرد های کامپوزیتی نسبت به سایر مواد ترمیمی مانند آمالگام نیاز به دقت و حساسیت بیشتری توسط متخصص دندانپزشکی اطفال دارد, همچنین در این نوع ترمیم های دندانپزشکی نیاز به همکاری خود کودک نیز می باشد.

با توجه به تمامی مواردی که ذکر شد لازم است گفته شود که کاربرد دقیق و به جای این ماده دندانپزشکی جهت ترمیم دندان ها توسط متخصصان دندانپزشکی خوب کودکان توانسته است موفقیت های قابل قبولی را در حوزه دندانپزشکی اطفال به دست آورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *