توصیه دندانپزشکی برای کودکان 3 – 4 – 5 – 6 سال

در این سنین یعنی سن 3 تا 6 سال کودکان، لازم است توجه ویژه ای به آموزش روش های مناسب رعایت بهداشت دهان کودکان، انجام فلورایدتراپی موضعی در مطب دندانپزشکی اطفال و همچنین کنترل رژیم غذایی بشود.

در دوره سنین 3 تا 6 سالگی کودک، تاثیرپذیری وی از تبلیغات تجاری رسانه ای مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و مطبوعاتی آغاز می می شود و در نتیجه امکان بروز مشکلاتی در کنترل تغذیه بچه ها مانند تمایل قوی به بعضی خوردن خوراکی های خاص وجود حواهد داشت,  بنابراین لازم است کمیت و کیفیت مواد غذایی مصرفی از سوی والدین کودک تحت نظارت باشد.

فلورایدتراپی موضعی برای دندان های کودک

فلورایدتراپی موضعی دندانهای کودکان نقش مهمی در گروه سنی 3 – 4 – 5 – 6 سال دارد. در این سنین کدوک امکان استفاده از خمیردندان به اندازه یک دانه نخود بر روی مسواک وجود دارد. البته لازم است والدین حواسشان باشد و توجه داشته باشند که در این دوره به علت عدم توانایی کودکان در کنترل بلع لازم است مراقب کودک باشند. همچنین به خاطر همین موضوع یعنی عدم توانایی کودکان در کنترل بلع, استفاده از  دهانشویه های حاوی فلوراید توصیه نمی شود.

کاربرد حرفه ای فلورایدتراپی در مطب دندانپزشکی اطفال برای کودکان اغلب در طی این دوران و این سنین آغاز می شود. مطالعه مقاله فلورایدتراپی از چه سنی؟ توصیه می شود. عموما در این سنین دندانپزشکان کودکان از وارنیش فلوراید جهت فلورایدتراپی استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *