سن مناسب کاشت ایمپلنت دندان برای دختران و پسران

ممکن است بسیاری از متقاضیان ایمپلنت این سوال را داشته باشد که سن مناسب کاشت ایمپلنت دندان چند سالگی است؟ برای خانم‌ها تقریباً از سن 15 سالگی می توان نسب به کاشت ایمپلنت دندان اقدام کرد و این جراحی عمل برای آقایان در سن تقریبا 18 سالگی به بعد می توان انجام داد.

از ایمپلنت های دندانی به عنوان یک جایگزین مناسب برای یک یا تعدادی از دندان هایی که به دلایل مختلفی از دست رفته باشند استفاده می شود، ایمپلنت های دندانی نوعی پایه تیتانیومی می باشند که با سلول های بدن نیز سازگار هستند و توسط متخصصین ایمپلنت در درون استخوان فک قرار می گیرند، بعد از کاشت ایمپلنت, سلول های استخوان‌ساز بدن شروع به استخوان سازی در سطح ایمپلنت کرده و بدین ترتیب ایمپلنت دندان به استخوان فک جوش می‌خورد.

برای جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک معمولا به زمانی بین 3 الی 4 ماه زمان نیاز است، بعد از این که ایمپلنت با استخوان با موفقیت جوش خورد تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی ایمپلنت قرار می‌گیرد.

همچنین افراد بسیاری هستند که درباره میزان طول عمر ایمپلنت های دندان سوال دارند, در این رابطه لازم است گفته شود که میزان طول عمر هر ایمپلنت به عوامل گوناگونی مانند مهارت متخصص ایمپلنت, روش کار گذاشتن ایمپلنت, سن متقاضی ایمپلنت، روش نگهداری از این ایمپلنت و میزان بهداشت دهان و دندان و همچنین نوع و جنس ایمپلنت و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد.

گفته می‌شود که ایمپلنت ها می‌توانند درمانی مادام‌العمر باشد اما باز هم می‌گویم که عمل کاشت با موفقیت ایمپلنت هم به عوامل بالای که اشاره کردیم مرتبط می شود و هم لازم است از آنها به خوبی مراقبت کرد.

همچنین لازم است گفته شود که مواردی بوده است که در آن برای مثال ایمپلنت لق شده باشد و یا نیاز به تعمیر پیدا کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *