علت خشکی دهان چیست؟

دهان خشک یا خشکی دهان از مشکلاتی می باشد که برخی از افراد با آن روبرو هستند، علت این مشکل ناشی از کمبود ترشح بزاق دهان می باشد، علت کمبود ترشح بزاق دهان نیز می تواند دلایل مختلفی مانند عوارض مصرف دارو داشته باشد، اگر از داروی خاصی استفاده می کنید می توانید در این رابطه با پزشکتان مشورت کنید.

برای اینکه علت اصلی خشکی دهان معلوم شود لازم است به یک پزشک خوب مراجعه کنید تا بعد از بررسی های لازم, علت را یافته و نسبت به درمان آن اقدام کند.

این مشکل از مواردی می باشد که لازم است نسبت به درمان آن به موقع اقدام کرد, زیرا می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند آسیب دیدن لثه ها ها و یا دندان ها بشود.

بزاق دهان برای سلامت افراد فواید بسیاری دارد, بزاق دارای خواص ضد باکتریایی می باشد و باعث پاک شدن پلاک ها از روی دندان ها می شود. بزاق دهان فعالیت باکتری ها را کاهش داده و از مینای دندان مراقبت می کند.

معمولاً افرادی که سن شان بیشتر از 50 سال است با این مشکل مواجه هستند و همچنین کسانی که به طور مداوم از دارو استفاده می کنند، البته با افزایش سن تولید بزاق در دهان به طور طبیعی کمتر می شود که لازم است این مسئله نیز رفع بشود، چنانچه نسبت به درمان این مورد اقدام نشود ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای دندان ها بشود.

متاسفانه گفته می‌شود که درمان مستقیمی برای درمان مشکل خشکی دهان وجود ندارد, اگر علت خشکی دهان دارو باشد, راه حل می‌تواند توقف مصرف دارو باشد که این امر می‌تواند باعث آسیب و صدمات بیشتر بشود پس تا زمانی که با پزشک تان مشورت اید نسبت به داروهای تجویزی پزشک اقدامی نکنید، همانطور که در بالا اشاره کردیم بهترین روش این است که به یک پزشک خوب مراجعه کنید تا بعد از بررسی‌های لازم بهترین روش درمانی اعمال شود.

همچنین گاهی اوقات نوشیدن بیشتر آب می توانند برای رفع خشکی دهان مفید و مناسب باشد.