فلوراید درمانی برای کودکان

درمان فلوراید یا فلوراید درمانی به محافظت و مراقبت از دندان های کودکان کمک می کند، بهتر است از یک متخصص دندانپزشکی اطفال وقت بگیرید و دندانهای فرزند خود را از پوسیدگی نجات دهید.

یکی از روش‌های افزایش مقاومت در دندانها در برابر پوسیدگی های دندانی و همچنین تقویت ساختمان دندان ها انجام درمان فلورایدی می باشد، فلوراید علاوه بر ایجاد یک لایه مقاوم از نفوذ اسید هایی که از تخمیر مواد قندی در سطح مینای دندان تجمع می کنند جلوگیری کرده و از پوسیدگی های سطحی که بر روی دندان ها ایجاد می شود جلوگیری می کند.

فلوراید چیست؟

شاید این برای تا سوال باشد که فلوراید چیست و دوست داشته باشید که درباره آن بیشتر بدانید، فلوراید یک ماده معدنی طبیعی می باشد که در برخی خوراکی ها مانند آب و بسیاری از مواد غذایی به صورت گسترده در طبیعت و حتی در پوسته زمین موجود می باشد. به دلیل اینکه میزان فلوراید در مواد غذایی و خوراکی ها بسیار کم است در بعضی از کشورها به آب آشامیدنی لوله کشی فلوراید اضافه می کنند، همچنین در برخی از محصولات بهداشتی دهان و دندان مانند خمیر دندان و دهان شویه فلوراید موجود می باشد.

آشنایی با فواید فلوراید تراپی

شاید دوست داشته باشید درباره مزایای فلوراید تراپی بیشتر بدانید، در ابتدای این مطلب توضیحات مختصری داده شد، در این بخش توضیحات بیشتری درباره فواید فلوراید تراپی ارائه می شود، فلوراید تراپی یکی از روش های پیشگیرانه دندانپزشکی جهت بازیابی مواد معدنی موجود در مینای دندان می باشد، فلوراید تراپی از نفوذ باکتری ها و آسیب رساندن به دندان جلوگیری می کند، فلوراید تراپی از رشد و فعالیت بیشتر باکتری های مضر در دهان کودک جلوگیری کرده و مانع از پوسیدگی و خرابی دندان های کودک میشود، البته به این نکته توجه داشته باشید که فلوراید نمی تواند پوسیدگی دندان را از بین ببرد، بلکه این ماده یک سطح بیرونی مقاوم برای دندان ایجاد می کند تا از پوسیدگی های دندانی جلوگیری کند.

البته فلوراید تراپی فقط برای کودکان نیست، افراد نوجوان و جوان حتی بزرگسالان هم می‌توانند از فلوراید تراپی بهره مند شوند، کودکان و نوجوانانی که تحت این روش درمانی قرار می گیرند کمتر دچار مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان و حفره دندان می شوند.

فلوراید در چه خوراکی هایی یافت می شود؟

اگر دوست دارید بدانید که فلوراید در چه خوراکی هایی یافت می شود بهتر است این موضوع را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید تا اطلاعات کاملی به دست آورید، اما در کل خوراکی های مانند اسفناج، کاهو، کشمش، عدس، سبزیجات، ماهی و میگو و آب آشامیدنی حاوی فلوراید می باشند.

برای انجام فلوراید درمانی برای دندان های کودکان می توانید به دندانپزشکی پرنس واقع در دیباجی و محدوده پاسداران مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *