میان وعده های مناسب برای سلامت دندان و دهان

در وهله اول شیرینی، کیک و بیسکویت به عنوان میان وعده به ذهن انسان می رسند، اما مطمئنا بهترین انتخاب برای دندان هایتان نیست. با ما در این بخش از دندانپزشکی اطفال پرنس همراه شوید جهت آشنایی با مواد مغذی سالم برای میان وعده هایتان.

پنیر:

دفعه بعد که در یک مهمانی شرکت می کنید، از پنیر به عنوان پیشنهادی برای میان وعده استفاده کنید. پنیر حاوی پروتئینی به نام کازئین است که حاوی خواص محافظتی است که می تواند به مبارزه با سوراخ شدن دندان کمک کند. پنیر همچنین حاوی مقادیر زیادی فسفر و کلسیم است. این مواد معدنی باعث ایجاد کانی سازی مجدد دندان ها شود، که به جلوگیری از سوراخ شدن دندان کمک می کند. به علاوه ، کلسیم برای سلامتی کلی استخوان ها ضروری است.

سبزیجات بدون برگ

اگرچه ممکن است سبزی های کلم، اسفناج در صدر فهرست میان وعده های شما قرار نگیرند، اما باید ذکر کنیم که این نوع سبزیجات با فیبر بالا نیاز به جویدن بیشتری دارند و همین امر باعث می شود بدن شما بزاق بیشتری تولید کند. بزاق می تواند دندان های شما را در حین غذا خوردن بشویید. این سبزیجات همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای افزایش سیستم ایمنی بدن لازم است.

انواع توت ها

فصول مختلف سال، توت های شیرین و خوشمزه ای دارند که می توانید از آن لذت ببرید. اگر به یک میان وعده شیرین احتیاج دارید ، انواع توت ها را تهیه کنید و نوش جان فرمایید. آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. فقط به یاد داشته باشید که توت ها اسیدی هستند ، بنابراین بهتر است آنها را با ماست ترکیب کنید یا بعد از خوردن آنها یک لیوان آب بنوشید تا هرگونه آسیبی که می توانند به دندان شما وارد کنند را محدود کنید.

آجیل و خشکبار

دفعه بعد هنگام صرف میان وعده یک کاسه آجیل و خشکبار را هم امتحان کنید، نه تنها لذت می برید بلکه از فسفر و کلسیم نیز بهره مند خواهید شد، که در بالا فواید این مواد معدنی برای دندان را ذکر کرده ایم. با این حال حتماً پوست آجیل ها را بگیرید که مجبور نشوید از دندان خود برای شکستن پوستشان استفاده کنید و باعث آسیب جدی به آن ها شوید.

منبع مطلب : 123dentist.com/seasonal-snacks-that-will-keep-your-smile-healthy

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *