نظر محققان درباره مصرف امگا 3 در دوران بارداری چیست؟

در این بخش از سلامت کودکان دندانپزشکی پرنس توضیحاتی مفید درباره مصرف امگا3 در دوران بارداری ارائه می شود, با ما همراه باشید:

سوزان کارلسون استاد دانشگاه کانزاس درباره مصرف امگا 3 در دوران بارداری می گوید: به نظر می رسد که قرارگیری در معرض اُمگا 3 و روغن ماهی قبل از تولد نوزاد به گونه ای موجب رشد جنین می شود که او را در مقابل تاثیرات افزایش فشار خون ناشی از چاقی در دوره کودکی محافظت و مراقبت می نماید.

محققان در این مطالعه بالغ بر 170 خانم باردار را تحت آزمایش های بالینی قرار داده و وضعیت فرزند شان را تا سن شش سالگی تحت نظر داشتند. به نیمی از زنان باردار روزانه 600 میلیگرم مکمل امگا3  و روغن ماهی و به نیمی دیگر از زنان دارونما داده شد.

یافته های اخیر  نشان داد که اضافه وزن و چاقی با احتمال ابتلا به فشارخون بالا مرتبط بود, اما در مورد بچه های مادرهایی که مکمل اُمگا 3 مصرف کرده بودند, خوشبختانه این افزایش فشار خون مشاهده نشد.

بچه های چاق و دارای اضافه وزن در گروه مادرانی که دارونما دریافت کرده بودند در مقایسه با کودکان گروه مادران دریافت کننده مکمل, فشارخون سیستولیک شان 3.94 mm Hg و فشارخون دیاستولیک شان 4.97 mm Hg بالاتر بود.

به گفته محقق ها, کسانی که در کودکی دچار فشارخون بالا هستند در سنین بالاتر عمرشان هم مبتلا به فشارخون بالا می شوند.

زایمان زودرس

اگرچه علل افزایش میزان زایمان زودرس هنوز بطور دقیق معلوم نیست اما عواملی مانند سن مادر, مصرف دخانیات, استرس و اضطراب و سطوح پایین امگا3 در این رابطه مطرح هستند.

چربی های امگا 3 در رشد حقیقی جنین در دوران بارداری مفید بوده و منجر به عملکرد صحیح سلول می شوند. چربی‌های مطرح شده در کنار ویتامین دی و کلسیم برای یک بارداری سالم ضروری هستند.

البته توصیه می شود قبل از مصرف خوراکی ها در دوران بارداری با پزشک متخصص در این مورد مشورت کنید.

منابع: خبرگزاری مهر – خبرگزاری میزان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *