نوشیدنی های مفید و مضر برای دندان ها

هر چیزی که شما در طی روز میخورید، روی دندانهایتان تأثیر می گذارد، از جمله آنچه می نوشید. نه تنها نوشیدنی های خاصی دندان های شما را لکه دار می کنند ، بلکه اسیدیته کلی آنها می تواند مینای دندان را نرم کند ، که باعث ایجاد حساسیت و آسیب پذیری دندان هایتان می شود. اگر می خواهید زندگی سالم تری داشته باشید ، کشف کنید آیا چیزی که مینوشید به دندان شما آسیب می رساند یا نه و چه چیزهایی را باید جایگزین کنید.

آب میوه

بعضی از آب میوه ها به اندازه یک بطری جوش شیرین، حاوی شکر هستند. به علاوه ، اکثر آب میوه ها غلیظ هستند ، به این معنی که مینای دندان خود را در معرض اسید بیشتری قرار می دهید اما خوردن میوه به شکل طبیعی این مشکل را برای شما به وجود نمی آورد. اگر به راحتی نمی توانید لیوان آب میوه خود را کنار بگذارید ، به دنبال گزینه های کم قند باشید. و راه حل دیگر اینکه که نیمی از لیوان را آبمیوه و نیم دیگر آن را آب بریزید تا آسیبهای احتمالی اسید و شکر برای دندان را کاهش دهید.

آب سبزیجات

اگر به دنبال نوشیدنی سالم تر از آب میوه هستید ، به آب سبزیجات روی آورید.

سبزیجات برگدار تیره مانند اسفناج یا کلم بهترین سبزیجات جهت آبگیری و جایگزینی آبمیوه هستند زیرا شامل مقادیر زیادی کلسیم اند که می تواند سلامت مینای دندان را تقویت کنند. آنها همچنین حاوی ویتامین B هستند، که به مبارزه با بیماری های لثه می روند. اگر با آب سبزیجات به تنهایی کنار نمی آیید میتوانید کمی آب هویج یا آب سیب به آن اصفه کنید.

نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی به عنوان یک روش برای جایگزینی ویتامین ها و مواد معدنی از بین رفته در طول تمرین، به بازار عرضه می شوند. با این حال ، برخی از نوشیدنی های ورزشی حاوی 19 گرم شکر هستند، که این مقدار بیشتر از بعضی از نوشابه ها است. از این بدتر ، نوشیدنی های ورزشی دارای سدیم بالایی هستند که برخی از بطری ها به اندازه یک کیسه چیپس دارای نمک هستند. این ترکیب شکر و سدیم به این معنی است که نوشیدنی های ورزشی به راحتی می توانند به مینای دندان شما آسیب رسانده و هم چنین کالری زیادی هم دارند.

توصیه می شود مقاله مینای دندان چرا و چگونه از بین می رود؟ را نیز مطالعه فرمایید.

جوش شیرین

جوش شیرین ماده ای وحشتناک، برای دندان های شماست زیرا از مقدار زیادی اسید و قند تشکیل شده که از بدترین چیزها برای دندان می باشد.

چای

انواع مختلف چای ها تأثیر متفاوتی بر روی دندان های شما دارند. برخی تحقیقات حاکی از آن است که نوشیدن چای سبز می تواند در پیشگیری از پوسیدگی و سلامت لثه تأثیر مثبت داشته باشد. چای دم کرده معمولاً دارای pH بالاتر از 5.5 است که باعث می شود برای مینای دندان ایمن تر شود.

آب

اگر به دنبال بهترین نوشیدنی برای دندان های خود هستید ، آب بهترین پیشنهاد است. یک لیوان آب ساده فواید زیادی دارد. ابتدا ، با شستن مواد غذایی باقیمانده ، اسیدها ، باکتری ها و قندهایی که می توانند منجر به سوراخ شدن دندان شوند، دندان را تمیز می کند. همچنین می تواند pH دهان شما را متعادل کند و هیچ کالری ندارد. بعلاوه ، آبرسانی به بدن کمک می کند تا بزاق خود را افزایش دهد که از پوسیدگی دندان ها محافظت می کند.

شیر

شیر یکی دیگر از گزینه های نوشیدنی عالی برای دندان است. شیر سرشار از کلسیم است ، که می تواند به تقویت دندان ها و استخوان ها کمک کند. بعلاوه ، مانند سایر لبنیات ، شیر حاوی پروتئینی به نام کازئین است. کازئین با تقویت مینای دندان شما می تواند به مبارزه با پوسیدگی دندان کمک کند. علاوه بر این ، شیر حاوی فسفر است ، که در واقع می تواند به ترمیم و تقویت مینای دندان که در اثر تماس با اسید حل شده است کمک کند.

حالا که می دانید کدام نوشیدنی ها را باید مصرف کنید و کدام ها را نه، می توانید از دهان و دندان خود بهتر مراقبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *