پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان با هزینه کم

هزینه های دندانپزشکی برای بسیاری از افراد هزینه های بالایی بوده و متاسفانه گاهی اوقات در زمان نیاز به مراجعه به دندانپزشکی به دلایل مختلفی برای درمان و ترمیم دندان ها به دندانپزشکی مراجعه نمی شود.

آیا می دانستید با هزینه کم می توانید از پوسیدگی دندان های کودکان جلوگیری کنید تا در آینده از بهداشت و سلامتی دندان و دهان بهتری برخوردار باشند و نیازی به پرداخت هزینه‌های بالای دندانپزشکی نباشد. با دندانپزشکی پرنس همراه باشید:

برای پیشگیری از پوسیدگی دندان از همان دوران کودکی باید به فکر سلامت دندانها در آینده بود. علاوه بر رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان و استفاده از مسواک و نخ دندان، فیشور سیلانت یکی از بهترین روشهای پیشگیرانه دندانپزشکی می باشد، فیشور سیلانت می‌تواند نقش بسیار مهمی در سلامت دندان‌های کودکان و حتی بزرگسالان را داشته باشد. قبلا در مطلبی با عنوان مراحل و نحوه انجام فیشور سیلانت توضیحات مهمی درباره این روش پیشگیرانه دندانپزشکی داده بودیم که پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه فرمایید. همچنین دکتر علی بقالیان متخصص دندانپزشکی اطفال در یک ویدیو کوتاه با موضوع فیشور سیلانت یا درمان شیار پوش برای دندان های کودکان توضیحات مهمی را ارائه دادند که پیشنهاد می شود این ویدیو نیز مشاهده شود.

فیشور سیلانت بر روی دندان هایی قرار می گیرد که سالم باشند و دچار هیچگونه پوسیدگی نشده باشند، برای همین بهتر است در زمان مناسب و به موقع برای انجام فیشور سیلانت به دندانپزشکی کودکان مراجعه شود.

بهترین زمان برای انجام فیشور سیلنت کی است؟

بهترین زمان برای قرار دادن سیلانت بر روی دندانها بعد از رویش نخستین دندان دائمی کودک می باشد، زمان اولین رویش دندان آسیاب دائمی کودک تقریباً سن 6 سالگی می باشد و همچنین دومین دندان آسیاب بزرگ تقریباً در سن 12 سالگی رشد می کند. فیشور سیلانت برای دندان های آسیاب بوده و در پیشگیری از پوسیدگی های دندانی موثر عمل می کند.

ممکن است متخصص دندانپزشکی کودکان تشخیص بدهد که سایر دندانها که دارای شیارهای عمیقی هستند نیز نیاز به فیشورسیلانت دارند، بنابراین بهتر است به یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی کودکان خوب مراجعه کرده و از مشورت و مشاوره دندانپزشک کودکتان استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *