چرا دندان های شیری بچه ها مهم هستند؟

در سایت دندانپزشکی اطفال پرنس همواره از اهمیت دندان های شیری کودک صحبت کرده و تاکید کرده ایم از دندان های شیری بچه ها مراقبت شود.

دندان شیری سالم به جویدن کامل غذاها، صحبت صحیح کودک، تلفظ درست کلمات و زیبایی کودک کمک می‌کند.

گفته می شود که بچه هایی که دندان های شیری سالمی دارند از اعتماد به نفس بیشتری نیز برخوردار برخوردار هستند.

دندان های شیری کودک راهنمای رویش دندان‌ دائمی هستند و حفظ و نگهداری این دندان ها اهمیت زیادی دارد, اما در صورتی که این دندانها زودتر از موعد از بین بروند دندان های مجاور به سمت هم حرکت کرده و فضای مطلوب از دست می‌رود. در چنین وضعیتی دندان دائمی فضای کافی برای رشد و رویش نداشته و در نتیجه به صورت کاملاً نابجا رویش کرده یا نهفته در لثه باقی می‌ماند و می تواند در آینده مشکل ساز شود.

البته در چنین وضعیت نیز دندانپزشکی کودکان راهکاری بنام فضانگهدارنده دندان دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله از دست دادن زود هنگام دندان شیری را مطالعه کنید. اگر فرزندتان دندان شیری اش را زودتر از موعد از دست داده است, توصیه می شود به یک دندانپزشکی کودکان و متخصص دندانپزشکی اطفال خوب مراجعه کنید.

در صورت عفونت دندان شیری کودک، ممکن است این عفونت روی جوانه دائمی تأثیر گذاشته و باعث نقص در ساختمان دندان دائمی بشود.

لازم است گفته شود که عفونت حاد دندان شیری برای بدن بچه نیز مضر و خطرناک می باشد, بنابراین سالم نگه داشتن دندان شیری بچه ها اهمیت خاصی داشته و توصیه می شود که از دندان های کودکان به درستی مراقبت کرده و آموزش های لازم درباره حفظ و اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان را به کودک تان بیاموزید.

گفته می شود که نوزادان از 6 ماهگی به بعد نباید در شب هنگام شیر مصرف کنند, و علت آن این است که ترشح بزاق در شب کم بوده و این امر می‌تواند باعث بروز پوسیدگی دندانی در کودک شده و در نهایت به سندروم شیشه شیر منجر بشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه مراقبت از دندان های کودکان مقالات درج شده در سایت دندانپزشکی پرنس یا در سایت های سایر همکاران دندانپزشک اطفال را مطالعه فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *