چرا رنگ دندان زرد می شود؟

زرد شدن دندان یا بدرنگی دندان مشکلی است که برخی از افراد با آن مواجه هستند، عوامل متعددی می تواند باعث کدری و بدرنگی، و در نتیجه از بین رفتن درخشندگی و سفیدی دندان ها بشوند، که ما در این بخش از دندانپزشکی پرنس به برخی از این عوامل اشاره می کنیم.

پلاک های دندانی تشکیل یافته بر روی دندان ها منجر به زردی و بدرنگی دندان ها و حتی خرابی و پوسیدگی دندان خواهند شد. این نوع تغییر رنگ دندانی معمولا با استفاده از روش های خانگی و طبیعی سفید کردن و با مشورت دندانپزشک قابل درمان می باشد. فراموش نکنید که گاهی ساده ترین روش درمان تغییر رنگ دندانها، مسواک زدن مرتب و صحیح دندان ها است. مطالعه مقاله روزی چند بار مسواک بزنیم؟ و روش صحیح مسواک زدن توصیه می شود.

همچنین نوشیدن بیش از حد قهوه و مصرف خوراکی های دارای رنگدانه می تواند باعث لک شدن سطوح دندانی و در نهایت زرد شدن دندان بشود.

همچنین گاهی دندانها به علت فرسودگی مینای دندان که یک لایه سخت روی سطوح دندان ها است زرد به نظر برسند، در چنین وضعیتی در واقع عاج دندان در زیر مینای دندان آشکار می شود و این عاج دندان که بافت استخوانی در زیر مینای دندان است، رنگ زرد است.

توجه داشته باشید که بدیهی است که هر چه سن فرد بالاتر برود، سفیدی دندانش نیز کمرنگ تر می شود. زمانی که صحبت از سفید کردن دندان ها می‌شود، مجموعه متنوع از محصولات شیمیایی و روش های نوین دندانپزشکی برای سفید کردن دندانها پیش روی افراد قرار می‌‌گیرد.

یکی از روش ها که این روزها در بسیاری از مراکز دندانپزشکی کشورمان برای سفید کردن دندان استفاده می شود، روش بلیچینگ دندانپزشکی است. در بلیچینگ دندان، دندانپزشک از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان ها استفاده می‌شود، البته بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این روش برای سلامت دندان و بدن مضر هستند. در این مورد توصیه می شود با دندانپزشک تان مشورت کنید تا از بهترین روش برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *