چند توصیه برای مراقبت بهتر از دندان های بچه ها

در گذشته در مقاله ای با عنوان چگونه از دندان های کودکان مراقبت کنیم؟ در سایت دندانپزشکی کودکان پرنس درباره نحوه مراقبت بهتر و صحیح از دندان های بچه ها توضیحات مفیدی ارائه شده بود. در این بخش نیز چند توصیه برای مراقبت بهتر از دندان های بچه ها خواهیم داشت که امیدواریم این توصیه ها مفیدباشند.

جهت حفظ سلامت بهتر و بیشتر دهان و دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی دندان، روزانه دو بار مسواک زده بشود در این مورد می توانید مقاله روزی چند بار مسواک بزنیم؟ + روش صحیح مسواک زدن مطالعه کنید. همچنین از مواد قندی مانند شیرینی جات، شکلات ها، بیسکویت و . . . کمتر استفاده بشود. همچنین مرتبا برای معاینه دندان هایتان به دندانپزشکی مراجعه کنید.

لازم است گفته شود که مشکلات پوسیدگی دندانی در افراد بزرگسال به تدریج و از زمان کودکی شکل می گیرد. یعنی سلامت دندان ها در دوارن کودکی نقش مهمی در سلامت دندان ها در بزرگسالی افراد خواهد  داشت. بسیاری پوسیدگی های دندانی در کودکان به دلیل وجود شیارهای عمیق بر روی سطح جونده دندان ها در سنین پیش دبستانی و اوایل دوران ابتدایی یا همان دوران دبستان اتفاق می افتد.

فلورایدتراپی که قبلا درباره آن توضیحات کاملی در سایت داده شده است روشی ساده و کم هزینه می باشد که می تواند به داشتن دندان هایی سالم از دوران کودکی تا دوران سالمندی کمک کند. فلوراید ماده ای طبیعی است که در آب های آشامیدنی، سبزیجات و غذاها و به صورت موضعی در خمیردندان وجود دارد. با نفوذ این ماده یعنی فلوراید در ساختمان دندان، این ماده باعث بالا رفتن مقاومت دندان ها در برابر پوسیدگی می شود.

استفاده از ماده فلوراید به صورت موضعی بر روی دندانهای بچه ها می تواند مشکلات پوسیدگی دندانی بخصوص در سطوح بین دندانی کنترل و پیشگیری کند. در این روش پیشگیری دندانپزشکی، دندانپزشک کودکان ابتدا دندان ها را با برس و خمیری مخصوص تمیز کرده و بعد سطح دندان ها را به ژل فلوراید آغشته می شود. و بعد از آن کودک چند بار آب دهانش را خارج می کند, اما دهان با آب نباید شسته بشود و تا یک ساعت کودک نباید نوشیدنی غذایی بخورد. در این مورد دندانپزشک توضیحات لازم را خواهد داد. اگر سوالی نیز دارید می توانید از دندانپزشک کودک بپرسید. لازم است افراد حتما توجه داشته باشند که فقط دندانپزشک صلاحیت و اجازه تجویز فرآورده های فلوراید یا فلورایدتراپی را دارد و هیچ وقت نباید خودسرانه از فلوراید برای بچه های خردسال استفاده بشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *