چگونه جای دندان کشیده شده را به بهترین روش پر کنیم؟

می توان گفت از پیشرفتهای قرن اخیر در علم دندانپزشکی کاشت ایمپلنت دندان بوده است، این امکان وجود دارد که بنا به دلایل مختلف دندان از دست رفته باشد و یا دندان کشیده شود، معمولا افرادی که دچار چنین مشکلی می شوند در ذهنشان این سوال به وجود می‌آید که نسبت به جایگزینی دندان از دست رفته چه دانه ای می توان کرد؟ کاشت ایمپلنت دندان موفق ترین و بهترین روش درمانی برای جایگزینی دندان از دست رفته و کشیده شده می باشد.

آیا می دانید کاشت ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ < مطلب پیشنهادی

روش کاشت ایمپلنت دندان به این گونه می باشد که ابتدا و متخصص ایمپلنت پایه ایمپلنت که به آن فیکسچر نیز می‌گویند را داخل و فک قرار می دهد، بعد از قرار دادن فیکسچر در لثه به مدت زمانی تقریبا ۳ الی ۶ ماه نیاز داریم تا پایه ایمپلنت استخوان فک جوش بخورد، بعد از جوش خوردن ایمپلنت نوبت پروتز دندانی میباشد که بر روی ایمپلنت نصب شود.

البته لازم است به این مورد توجه داشته باشید که افراد قبل از جراحی ایمپلنت از طریق معاینات وضعیتشان مورد بررسی قرار می گیرد، اینکه آیا برای کاشت ایمپلنت دندان از شرایط مناسبی برخوردار هستند یا نه؟ بعد از تایید دندانپزشک فرد اقدام به تهیه عکس سی تی اسکن و همچنین رادیو گرافی می کند تا عمل کاشت ایمپلنت شروع شود.

ویدیوی نحوه کاشت ایمپلنت

البته به غیر از این روش درمانی, روش های مختلف دیگری مانند پل دندان برای جایگزین دندان کشیده شده وجود دارد، اینکه کدام روش برای جایگزینی دندان از دست رفته تان مناسب است را متخصص دندانپزشکی می تواند پاسخ دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *