چگونه حساسیت دندان را درمان کنیم؟

حساسیت های دندانی توسط دندانپزشک و با تشخیص علت حساسیت دندان توسط دکتر مى تواند به خوبی درمان شود.

بسته به دلیل و علت حساسیت دندانی، دندانپزشک ممکن است خمیر دندان مخصوصو ضد حساسیت دندان و دهانشویه مخصوص براى استفاده روزمره افراد تجویز کند.

این دهانشویه ها و خمیر دندان هایی که دندانپزشک تجویز میکند حاوى موادى می باشند که مانع تحریک عصب دندانها مى شوند.

بسیاری از افراد حساسیت دندان هایشان را از طریق درد و ناراحتی در زمان مصرف خوراکی های یا نوشیدنی‌های سرد و گرم متوجه می شوند. همچنین این امکان نیز وجود دارد که فرد در هنگام تنفس در هوای سرد به خاطر حساسیت دندان هایش احساس ناراحتی در دندان ها کند.

برخی از علل و دلایل ایجاد حسایت های دندانی:

1- تحلیل لثه و عقب رفتگی لثه به خاطر افزایش سن افراد یا روش ناصحیح مسواک زدن دندان ها, معمولا حساسیت های دندانی زمانی ایجاد می‌شوند که لثه‌ها از روی دندان‌ها کنار رفته باشند و یا بافت لثه دچار آسیب بشود. حتما روش صحیح و اصولی مسواک زدن دندان ها را بیاموزید. همچنین ابتلا به بیماری لثه ای می‌تواند مشکل عقب رفتگی و تحلیل لثه را به همراه داشته باشد. مسواک زدن دندانها با خمیردندان های بسیار ساینده، نحوه اشتباه مسواک زدن یا حتی مسواک زدن بیش از 3 بار روزانه می‌تواند باعث از بین رفتن مینای دندان در افراد بشود.

2- فرسایش مینای دندان

3- سایش های دندانی, سایش دندان ها بهم یا همان دندان قروچه می‌تواند سبب این شود که اکثر دندان ها یا حتی تمامی دندان ها حساس بشوند.

4- پوسیدگی های دندانی, پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان و بزرگسالان همواره باید مد نظر افراد باشد, پیشگیری بهتر از درمان و حتی کم هزینه تر می باشد.

5- مصرف نوشیدنی های اسیدی مانند انواع نوشابه نیز می تواند باعث فرسایش مینای دندان و حتی مشکل قرار گرفتن عاج دندان در معرض محیط خارجی شود.

6- تراشیدگی دندان یا ترک‌خوردگی دندان نیز می تواند عاج دندان را در معرض محیط خارجی قرار داده و باعث حساسیت دندان بشود.

به این مورد توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع حساسیت های دندانی می تواند موقتا و گذرا مشاهده شود و حالت عود کننده داشته باشد. عدم توجه به چنین شرایطی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بعدی برای افراد بشود.

اگر دچار مشکل حساسیت در دندان هایتان شده اید بهتر است با یک دندانپزشک خوب در این باره مشورت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *