کاربرد فیشور سیلانت در پیشگیری از پوسیدگی دندان های کودکان

فیشور سیلانت دندانپزشکی به معنای بستن درز و شیار دندانها و به عبارتی  مهر و موم کردن دندان ها می باشد. فیشور سیلانت دندانپزشکی ماده همرنگ دندان می باشد که دندانپزشک کودکان توسط این ماده شیارهای عمیق روی دندان های جونده را می پوشاند و با این کار شیارهای سطح دندان های جونده  کم عمق تر می شوند و احتمال پوسیدگی شان کمتر می شود. استفاده از فیشور سیلانت به پیشگیری از پوسیدگی دندان ها کمک می کند.

به این دلیل که احتمال ایجاد پوسیدگی دندانی در فرورفتگی ها و شیارهای دندان های آسیاب و پیش آسیاب بیشتر می باشد، جهت پیشگیری از ایجاد پوسیدگی در این دندان ها, می می توان برای کودکان و نوجوان ها از روش فیشور سیلانت دندانپزشکی استفاده کرد.

فیشور سیلانت یا شیاربندی دندان روشی موثر برای محافظت و مراقبت از دندان‌های آسیاب در برابر پوسیدگی در دوران بچگی است. همانطور که در بالا نیز بیان شد این روش جهت پوشاندن سطح دندان ها می باشد و مواد به کار رفته در این روش می تواند مانعی بین مینای دندان و باکتری های پوسیدگی زا ایجاد کند. فیشور سیلانت می تواند پوششی خوب و مناسب برای نواحی خاصی از دندان ایجاد کند که امکان دسترسی به این قسمت ها از طریق مسواک وجود ندارد. مطالعه مطلب نکاتی مهم درباره مسواک و مسواک زدن دندان ها پیشنهاد می شود.

توجه: بزرگسال هایی که دندان های آسیاب شان دچار پوسیدگی دندانی یا پرکردگی نمی باشد نیز می توانند از فواید این روش درمانی یعنی فیشور سیلانت بهره مند بشوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *