کشیدن دندان در ارتودنسی

یکی از روش ها و راهکارهای درمانی دندانپزشکی در طی ارتودنسی دندان، کشیدن یک یا تعدادی از دندانها می باشد. ممکن است علت این کشیدن دندان برای برخی ها سوال باشد, در این مورد لازم است گفته شود که کشیدن دندان صرفا به دلیل رفع شلوغی دندان ها نیست، بلکه ممکن است این روش به دلایل دیگری مانند رفع جلوزدگی دندان ها، استتار مشکل اسکلتی فک ها، آماده سازی فک ها برای جراحی نیز انجام بشود.

با توجه به نگرانی برخی از افراد درباره خالی ماندن فضای خالی دندان کشیده شده، لازم است گفته شود که بعد از اتمام درمان ارتودنسی، فضای خالی بسته می شود و جای نگرانی وجود ندارد. در این مورد می توانید با متخصص ارتودنسی خود نیز مشورت کنید.

امروزه میزان استفاده از روش های درمانی ارتودنسی جهت بهبود طرح لبخند و رفع مشکلات دهانی و دندانی برای کودکان و افراد بزرگسالان بیشتر از گذشته می باشد.

اصلاح موقعیت دندان های افراد در دهان شان نه تنها می‌تواند وضعیت جویدن خوراکی ها و گاز گرفتن دندان ها و ساختار عملکرد دندان ها را بهبود بخشد، بلکه علاوه بر این موراد امکان استفاده از نخ دندان و مسواک زدن دندان ها نیز ساده تر شده و به فرد کمک می‌کند دندان های سالم تر داشته باشد.

درباره سن ارتودنسی نیز سوال می شود. انجام درمان های ارتودنسی محدود به سن خاصی نبوده و افراد در هر سنی می توانند جهت انجام ارتودنسی به دندانپزشکی مراجعه کنند. با این حال گفته می شود بهترین زمان برای ارتودنسی در سنین پایین می باشد.

برای رفع مشکلات دهان و دندان ها می‌توان از انواع مختلف بریس های ارتودنسی دندان, مانند بریس نامرئی ارتودنسی و بریس شفاف و سرامیکی ارتودنسی استفاده کرد. مطالعه مقاله ای با عنوان ارتودنسی شفاف نامرئی و مزایای آن نسبت به سایر روش های ارتودنسی می تواند درباره ارتودنسی های شفاف و نارئی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. سوالات خود را از متخصص ارتودنسی تان بپرسید و بهترین روش ارتودنسی را برای رفع مشکلات دندانی تان انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *