آیا نخ دندان باعث فاصله بین دندان ها می شود؟

تمیز کردن دندان به وسیله نخ دندان احتمال مبتلا شدن به پوسیدگی دندان و بیماری های لثه را کاهش میدهد.

متاسفانه یک باور غلطی از برخی افراد ممکن است شنیده شود، اینکه آیا نخ دندان باعث ایجاد فاصله در بین دندان ها می شود؟ یا اینکه آیا استفاده از نخ دندان باعث آسیب به لثه ها میشود، به دلیل وجود برخی از این باور های اشتباه تصمیم گرفتیم به این موضوع پاسخ دهیم. اگر از نخ دندان به درستی استفاده شود هیچ آسیبی به لثه ها نمی رسد و همچنین نخ دندان هرگز قادر به ایجاد فاصله در بین دندان ها نمی باشد، نخ دندان و اگر روش صحیح استفاده شود نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه دارای فوایدی نیز می باشد که در مقاله فواید نخ دندان کشیدن برای دندان و لثه به آنها اشاره کردیم.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و عدم استفاده از نخ دندان و مسواک می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند التهاب لثه بشود، زمانی که بیماری لثه ای پیشرفت کند میزان آسیب به دندان ها وی نیز بیشتر می شود، بهتر است برای تمامی دندان ها به خصوص زندان هایی که فضای خالی بین آنها وجود ندارد از نخ دندان استفاده کنید.

پس اگر تاکنون از نخ دندان استفاده نمی کردید، به یک داروخانه مراجعه کنید و یک نخ دندان مناسب برای دندان های تان تهیه کنید و بعد از خرید تقریباً به اندازه ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر از نخ را بریده و بعد از گره زدن هر طرف از آن به دو سر انگشت هایتان شروع به نخ دندان کشیدن دندان ها کنید، البته هیچ اجباری نیست که نخ را بین انگشت گره بزنید و میتوانید نخ را با انگشت های سبابه و شست هرطور که راحتی گرفته و شروع به نخ دندان کشیدن کنید، همچنین می توانید آموزش های مربوط به نخ دندان کشیدن را در اینترنت جستجو و مشاهده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *