ارتودنسی شفاف نامرئی و مزایای آن نسبت به سایر روش های ارتودنسی

ارتودنسی نامرئی یا همان ارتودنسی شفاف راه حلی سریع, ساده و با هزینه نسبتا مناسب می باشد.

ارتودنسی های شفاف نامرئی مشابه طلق های شفافی می باشند که دندان ها را در بر می گیرند. این گروه مانند پلاک های متحرکی می باشند که امکان گذاشتن و برداشتن شان توسط خود بیمار وجود دارد.

در این بخش از سایت دندانپزشکی کودکان پرنس به مزایای ارتودنسی نامرئی و شفاف نسبت به سایر روش های ارتودنسی می پردازیم, با ما همراه باشید:

1- الاینرهای شفاف متحرک می باشند و به بیمار این امکان را می دهد که غذاهای مورد نظرش را با راحتی بیشتری میل کند, به صورت نرمال مسواک زده و از نخ دندان استفاده کند.

2- ارتودنسی شفاف با یک اسکن سریع و دقیق دیجیتالی و بدون نیاز به قالب گیری دندان ها شروع می شود, سپس متخصص ارتودنسی یک برنامه درمانی سفارشی را فقط برای شما طراحی می کند, در ارتودنسی شفاف حتی می توانید لبخند جدید خود را پیش از شروع درمان ببینید.

3- الاینرها پلاک هایی متحرک از جنس پلاستیک و شفاف هستند. الاینرها با اعمال نیروی برنامه ریزی شده کم کم و به تدریج دندان ها را در مسیری مشخص و در جهت مناسب شان حرکت می دهند. الاینرها جایگزینی مناسب برای سیم ها و براکت های فلزی ارتودنسی های ثابت هستند. تمامی مراحل طراحی و ساخت در ارتودنسی شفاف توسط نرم افزارهای دیجیتالی و جدیدترین تجهیزات 3 بعدی سازی با بالاترین میزان دقت انجام می شود. الاینرهای ارتودنسی متناسب با وضعیت دندان های بیمار و به طور سفارشی برای هر بیماری جداگانه طراحی و ساخته می شوند.

4- همچنین روش درمانی ارتودنسی شفاف برای کودک هایی که ناهنجاری های دهانی و دندانی دارند و به دلیل نوعی واهمه از قرار دادن سیم و براکت های ارتودنسی ثابت در دهان شان مقاومت می کنند هم مناسب است.

در کل مزایای استفاده از پلاک های نامرئی و شفاف ارتودنسی شامل:

1- عدم احساس درد بیماران در هنگام درمان های ارتودنسی

2- عدم نیاز به سیم ها و براکت های ارتودنسی در دهان

3- عدم نیاز به ویزیت های پی در پی دندانپزشکی

4- رعایت بهداشت و نظافت آسان تر دهان و دندان ها

5- خلل وارد نکردن در میل و اشتهای بیمار و همچنین راحت بودن بیمار در خوردن و آشامیدن غذاها

می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *