اولین ملاقات دندانپزشکی فرزندم در چه سنی باشد؟

ممکن است برخی والدین این سوال را داشته باشند که بهترین زمان برای اولین ملاقات دندانپزشکی کودکان برای فرزندم چه زمانی و چند سالگی می باشد؟

درباره این مورد گفته می شود بهترین زمان, یک تا یک و نیم سالگی کودک سن و زمان مناسبی برای مراجعه به دندانپزشکی اطفال می باشد, در این مراجعه به دندانپزشکی تخصصی اطفال هم مادران با نکاتی در مورد پیشگیری از پوسیدگی و مشکلات دندانی کودکان آشنا می شوند و هم اینکه اولین ملاقات کودک با دندانپزشک زمانی انجام می شود که کودک مشکل دندانی ندارد, و این مورد برای کودک می تواند خوب باشد, زیرا کودکان بسیاری از کودکان نسبت به مراجعه به دندانپزشکی کودکان خاطره بدی دارند, مراجعه در چنین سنینی باعث می شود کودک خاطره بدی از اولین دیدارش از دندانپزشکی نداشته باشد.

از آنجایی که معمولا نخستین بیماری های مربوط به دهان و دندان در دوران کودکی و نوجوانی شروع می شود، پیشگیری و درمان به موقع این آسیب ها از اهمیت بالایی برخوردار است. لازم است متخصص دندانپزشکی کودکان به روانشناسی کودک و نحوه صحیح برخورد با بچه ها مسلط باشد تا بتواند به بهترین نحو خدمات مورد نیاز دندانپزشکی کودکان را ارائه بدهد.

والدین توجه داشته باشند که دندان های شیری بچه ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و علت آن مربوط به جویدن صحیح خوراکی ها توسط بچه ها است. این مورد خود به خود باعث سلامت تغذیه در بچه ها نیز می شود.

همانطور که در بالا اشاره شد دندانپزشک اطفال باید بتواند یک فضای صمیمی و با اعتماد و صادقانه را با کودک برقرار کند. همچنین لازم است مطب دندانپزشکی اطفال فضای کودکانه داشته باشد, دندانپزشک کودکان باید در نحوه چینش اثاث و وسایل مطبش نهایت دقت را داشته و برای راحتی بچه ها فضای دلچسب, لذت بخش و مورد پسند کودکان ایجاد کند و بتواند در محیطی کودکانه آموزش ها و راهکارهای لازم را برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها, به بچه ها ارائه بدهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *