بعد از کشیدن دندان چه نکاتی را لازم است رعایت کنیم؟

بسیار از افراد تجربه کشیدن دندان را دارند و یا ممکن است در آینده شرایطی پیش بیاید که لازم باشید دندان تان کشیده شود. در این بخش از دندانپزشکی پرنس درباره نکات مهم که لازم است بعد از کشیدن دندان رعایت کنید صحبت می کنیم, با ما همراه باشید:

1- گاز قرار داده شده بر محل دندانی که کشیده شده را به مدت حداقل 30 دقیقه با فشار ملایم فک در دهان تان نگه دارید.

2- چنانچه خونریزی شدید و غیر قابل کنترل باشد به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نموده و جدا از قرار دادن داروها و مواد مختلف بر موضع اجتناب نمائید.

3- گاها به علت درآمدن لخته خون از حفره دندانی که کشیده شده است، عارضه ای بوجود می آید که اصطلاحاً درای ساکت که حفره خشک نامیده می شود. این عارضه درد تقریبا شدیدی داشته و بعد از 3 – 2 روز بوجود می آید, در صورت بروز چنین مشکلی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. همچنین در صورت بروز تورم و عفونت با دندانپزشکی تماس بگیرید.

4- از میکیدن و خالی نمودن مکرر آب دهان تان خودداری کنید.

5- از خوردن خوراکی های سفت و نوشیدنی های داغ در روز اول کشیدن دندان اجتناب کنید.

6- بعد از کشیدن دندان از استعمال دخانیات, کشیدن سیگار و پیپ و استفاده از نی در نوشیدنی ها تا چند روز خودداری نمایید.

7- شب و روز اول ناحیه دندان کشیده شده مسواک نشود. جهت رعایت بهداشت دهان و دندان هایتان از روز دوم با آب و نمک رقیق و ولرم و یا محلول شستشوی نمکی بطور مرتب و روزانه چند بار دهان تان را به آرامی و حتما بدون پمپاژ نمودن شستشو بدهید.

8- توجه داشته باشید که خروج و نشست مقداری خونابه از محل دندان کشیده شده به مدت یکی دو روز طبیعی بوده و نیازی به ویزیت دوباره دندانپزشکی نمی باشد.

9- در صورت عارض شدن خونریزی در خانه, یک تکه گاز استریل مرطوب شده را بر روی محل دندان کشیده شده تان گذاشته و با فشار ملایم توسط دندان, دهان تان را ببندید, همچنین از بیرون دهان کمپرس سرد (کیسه یخ) نمایید.

10- در صورت عارض شدن درد با مشورت با دندانپزشک تان از داروی مسکن استامینوفن استفاده نمایید, توجه داشته باشید از مصرف داروهای مسکن ضد التهابی مانند آسپرین و بروفن به علت اینکه خاصیت ضدانعقادی دارند باید خودداری شود.

11- به علت طولانی بودن زمان بی حسی که معمولاً 3 الی 4 ساعت طول می کشد و بی حس بودن مراقب باشید بافت های نرم اطراف دندان, لب و گونه یا زبان گاز گرفته نشود.

12- توجه داشته باشید که معمولا دهان تا چند روز بعد از کشیدن شدن دندان بد طعم می شود و بوی نامطبوعی دارد, این مورد طبیعی بوده و نشانه وجود عفونت نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *