بیماری کرونا و دندانپزشکی کودکان

همانطور که مطلع هستید این روزها بحث داغ جامعه ما بیماری کرونا هستش, در این بخش از دندانپزشکی تخصصی اطفال پرنس دکتر علی بقالیان متخصص دندانپزشکی کودکان درباره بیماری کرونا و دندانپزشکی کودکان توضیحاتی را ارائه می دهد.

اورژانس های دندانپزشکی هیچوقت از بین نمی روند, اگر کودکانی دچار دردهای شدید دندانی بشوند یا اگر صدمات شدید دندانی برایشان اتفاق بیافتد, نیاز به درمان فوری دندانپزشکی پیدا می کنند. پس ما نمی توانیم صورت مسئله را پاک کنیم و کلا دندانپزشکی را در چنین وضعیتی تعطیل کنیم.

اما با رعایت برخی اصول استریلیزیشن و ضد عفونی مکرر در سطوح مختلف مطب می توان کاری کرد که زمینه سرایت این بیماری به صفر برسد. از جمله مواردی که بسیار مهم است در دندانپزشکی رعایت بشود این است که اگر فرزند دلبند شما, اگر علائم سرماخوردگی رو در خودش نشون میده, به هیچ عنوان فرزندتان را به دندانپزشکی نیاورید, بهتر است مراجعه به دندانپزشکی را به زمانی موکول کنیم که کودک کاملا بهبود پیدا کرده باشد.

از زمانی که والدین و فرزندان وارد مطب دندانپزشکی می شوند,لازم است دستهایشان را با محلول های ضد عفونی کننده استانداری که در مطب قرار داده شده, ضد عفونی کنند, همچنین در اتاق انتظار روی صندلی هایی که بیماری می نشینند, میز بازی بچه ها و همچنین اسباب بازی هایی که بچه ها با آنها مشغول بازی هستند, باید مرتبا توسط دستیاران دندانپزشکی با محلول های ضد عفونی کننده تمیز بشوند و این کار باید بعد از مراجعه هر بیمار تکرار بشود.

در رابطه با اتاق درمان و وسایلی که برای درمان استفاده می شود, نکته ای که مهم می باشد این است که وسایلی که برای تراش دندان استفاده می شود, باید وسایل استریلی باشد که برای هر بیمار بصورت جداگانه و پک جدا باز می شود.

بحث بعدی این است که مدت زمان کافی را بین هر بیمار با بیمار بعدی را در نظر بگیرید تا دستیارهای دندانپزشکی این فرصت رو داشته باشند که کلیه سطوح اتاق درمان, از جمله کابینت ها و همچنین کف زمین را با محلول های ضد عفونی کننده تمیز بکنند, تا یک محیط تمیزی ایجاد بشود و زمینه برای پذیر بیمار بعدی آماده بشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *