تبخال اولیه در کودکان | تبخال دهان کودک

تبخال اولیه کودکان یک عفونت ویروسی می باشد که معمولا در دوران کودکی در برخی بچه ها بروز می کند. تبخال اولیه کودک در لثه، لب ها و اطراف دهان کودک نمایان می شود، این تبخال می تواند باعث ایجاد ضایعاتی شببه به تاول های ریز بشود که به زودی پاره می شوند.

علائم این بیماری ویروسی (تبخال اولیه در کودکان) عبارتنداز:

آب ریزش شدید دهان

گلودرد

خوردن و نوشیدن دردناک خوراکی ها

درد شدید در ناحیه دهان

تب و بی حالی کودک

بوی بد دهان

داستنی های بیشتر درباره این عفونت ویروسی

برای این بیماری می توان با تجویز پزشک از مسکن های دارویی و یا تب برها جهت کاهش درد کودک و کاهش تب کودک استفاده کرد. والدین به تغذیه کودک توجه داشته باشند, باید اطمینان حاصل نمود که بچه آب و غذای کافی را در این دوران دریافت می کند.

همچنین در این دوران مانع مصرف مایعات اسیدی و ادویه های تند توسط فرزندتان بشوید. مصرف قطعات یخ می تواند باعث کاهش درد کودکان و همچنین تامین بخشی از آب مورد نیاز بدن کودکان بشود.

اگر تعداد ضایعات تبخالی زیاد باشد و کودک از بهداشت خوبی برخوردار نباشد می توان از دهانشویه های آنتی باکتریال جهت کمک به کاهش خطر ابتلا به عفونت های ثانویه استفاده کرد. البته والدین توجه داشته باشند که در چنین مواردی کودک نباید دهانشویه را قورت دهد و حتما کودک باید توانایی بیرون ریختن آب دهانشویه از دهانش را داشته باشد.

گفته می شود دوره کلی نوع عفونت ویروسی 10 الی 14 روز می باشد و خود به خود محدود شونده می باشد و خوشبختانه هیچ اثری از ضایعات باقی نمی ماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *