ترمیم دندان کودکان با بیهوشی

یکی از روش های درمانی در دندانپزشکی کودکان, ترمیم و درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی می باشد.

در این روش دندانپزشکی که در اتاق عمل و با همراهی متخصص بیهوشی صورت می گیرد، کودک تمامی درمان های لازم دندانپزشکی را در یک جلسه 1 الی 2 ساعته دریافت می کند.

قابل ذکر است که این روش درمانی دندانپزشکی در بچه های خردسالی که دندان های به شدت پوسیده و دردناکی دارند و تحمل انجام درمان دندان پزشکی را ندارند یک روش ایمن و مناسب می باشد. البته به شرطی که توسط متخصص دندانپزشکی کودکان که ترجیحا دارای مدرک فلوشیپ بیهوشی – آرامبخشی باشد و در اتاق عمل مجهز انجام بگیرد.

بدیهی است که با این روش درمانی کودک دچار فوبیای دندانپزشکی نمی شود و امکان انجام درمان با کیفیت ایده آل تری وجود دارد. البته به غیر از روش درمان دندان های کودکان تحت بیهوشی روش دیگری نیز تحت عنوان درمان با آرامبخشی یا سدیشن یا درمان تحت خواب وجود دارد که در پست های بعدی از سایت پرنس دنتال مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

تفاوت بیهوشی و سدیشن (خواب عمیق)

یکی از سوالاتی که والدین از ما می پرسند تفاوت درمان با بیهوشی و درمان تحت خواب یا همان اصطلاحا درمان تحت سدیشن است، ما در درمان های تحت بیهوشی لوله گذاری در داخل مسیر هوایی کودک انجام میشه و تنفس کودک کاملا در اختیار دستگاه است، اما در درمان های تحت سدیشن تنفس توسط خود کودک انجام می شود. از طرفی ماهیت داروهایی که برای سدیشن استفاده کردیم در واقع داروهایی هستش که تمام رفلکس های تنفسی را ضعیف کرده است.

مسئله دیگری که است این است که ما وسایل دندانپزشکی که استفاده می کنیم ترشح آب دارند، در درمان های تحت بیهوشی ما به رحتی می توانیم از این وسایل داخل حفره دهان استفاده کنیم، چون هیچگونه آبی وارد مسیر راه هوایی کودک نمی شود، اما در درمان تحت سدیشن باید بسیار مراقب باشیم که ترشحات و آبی وارد مسیر هوایی کودک یا ته حلق کودک نشه، چون ورود این مواد و ترشحات به داخل راه هوایی کودک باعث اسپاسم شدید تنفسی و افت شدید اکسیژن بدن کودک می تواند باشد که می تواند بسیار خطرناک باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *