جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان شیرخوار

آیا می دانید روش های جلوگیری از بروز پوسیدگی دندان های کوئکتن با شیر چیست؟ – برای پیشگیری از پوسیدگی های دندانی بچه های شیرخوار چه باید کرد؟

در این بخش از دندانپزشکی کودکان پرنس در این باره صحبت خواهد شد, با ما همراه باشید:

1- توجه داشته باشید که در زمان تغذیه کودک از شیشه شیر، کودک بدون شیشه به رختخواب و خواب برود. در صورت ضرورت برای مکیدن بیشتر کودک شیرخوار، پستانک بر شیشه شیر ارجحیت دارد.

2- نباید به نوزادها، شیشه محتوی شیر یا سایر نوشیدنی های شیرین شده را به صورت پستانک در طول روز و در رختخواب و زمان خواب کودک داد.

3- بعد از سن یک سالگی کودک درصورت اصرار والدین به دادن شیشه شیر به کودک، محتوای شیشه باید به آب خالی محدود بشود.

4- به مادری که از شیر خود، نوزادش را تغذیه می کند توصیه می شود که به طور مرتب دندان های نوزاد را تمیز کند.

5- داشتن عادات خوراکی صحیح و مناسب در دوران نوزادی باعث تداوم این تغذیه صحیح در دوران بعدی زندگی کودک می گردد.

مسواک زدن بعد از رویش دندان های کودک

قبل مواردی مرتبط با این موضوعات یعنی مسواک زدن دندان های کودکان در سایت منتشر شده است, برای مثال می توانید مقالات راهنمای استفاده از مسواک ونخ دندان برای کودکان و مسواک کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ را مطالعه کنید. همچنین توصیه می شود والدین به محض رویش دندان های شیری کودکان، این دندان های کودک را مسواک بزنند و همزمان با توانایی کودک در خوردن شیر از فنجان که حدود 12 ماهگی یا همان 1 سالگی است شیر دادن را متوقف کنند. در این زمان از خوراندن آبمیوه با شیشه ، فنجان سرپوشیده و یا در زمان خوابیدن نوزاد به نوزاد خودداری نمایید. خوراندن آبمیوه در این سنین تنها به وسیله فنجان به نوزادان توصیه می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *