دندانپزشکی تحت سدیشن با آرامبخشی (درمان با خواب)

در مطلب اخیر با عنوان ترمیم دندان های بچه ها با بیهوشی توضیحات کاملی در این مورد داده شد, و همانطور که در آن مطلب گفته بودیم در مطلب جدید می خواهیم درباره درمان های دندانپزشکی کودکان تحت سدیشن یا آرامبخشی یا به اصطلاح عامیانه درمان های دندانپزشکی با خواب توضیحاتی را ارائه دهیم, با ماه همراه باشید:

در دندانپزشکی تحت آرامبخشی روش های مختلفی برای ایجاد آرامبخشی وجود دارد:

روش خوراکی: آرامبخشی با داروهای خوراکی میتواند تا حدی موثر باشد البته در کودکان بسیار مضطرب و نیازمند انجام درمان پیچیده ممکن است این روش مفید نباشد و از طرفی بعضی اوقات داروهای آرامبخش خوراکی ممکن اثر معکوس در کودک ایجاد و وی را بیشتر تحریک پذیر کند.

روش تزریقی: در روش آرامبخشی تزریقی که به صورت تزریق مستقیم داخل ورید انجام می شود, روشی با کارایی بالاتر می باشد, توجه داشته باشید که این روش به هیچ عنوان نباید در مطب انجام شود. انجام این روش بایستی در مرکز مجهز و با همراهی متخصص بیهوشی صورت گیرد.

والدین گرامی, توجه داشته باشید که آرامبخش تزریقی در بچه هایی که فقط 1 یا 2 دندان آنها نیاز به درمان دارد می تواند جایگزینی مناسب برای بیهوشی باشد, اما انجام این روش در کودکانی که تعداد دندان های آسیب دیده و پوسیده آن های زیاد می باشد توصیه نمی شود و انجام درمان برای این کودکان تحت بیهوشی بسیار مطمئن تر از درمان تحت آرامبخشی می باشد.

لازم است درمان با آرامبخش تزریقی در حداقل زمان ممکن انجام بشود و به مدت طولانی نگاه داشتن کودک تحت درمان با آرامبخش تزریقی به علت اینکه در این روش تنفس کودک ضعیف می شود و احتمال ورود آب به راه هوایی و اسپاسم تنفسی وجود دارد خطرناک می باشد. این در حالی است که در ترمیم و درمان دندان های کودکان تحت بیهوشی چون راه هوایی لوله گذاری شده است, دیگر خطر اسپاسم راه هوایی به حداقل می رسد.

والدین گرامی, آرامبخش تزریقی اگر به صورت صحیح و انتخاب مورد صحیح انجام بشود بسیار موثر است, ولی اینکه کودکی که تعداد زیادی از دندان هایش خراب و پوسیده شده است, باید چند بار تحت آرامبخشی قرار بگیرد و هر بار 2 یا 3 دندان کودک درمان شود و این روش عاقلانه و صحیحی برای سلامتی کودک نمی باشد.

توصیه می شود قبل از انجام درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی یا آرامبخشی حتما با پزشک کودکان و متخصص دندانپزشکی کودکان و متخصص بیهوشی مسئول انجام این درمان مشورت های لازم را به عمل آورید. انجام درمان دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی یا آرامبخشی یکی از روش های بسیار موثر در درمان دندان های پوسیده کودکان مضطرب با حداقل عوارض می باشد.

دکتر علی بقالیان متخصص دندانپزشکی اطفال جدیدا توضیحات مهمی را در مقاله ای با عنوان نکات مهم در مورد آرامبخشی (سدیشن) در دندانپزشکی اطفال منتشر کرده است که پیشنهاد می کنیم, این مقاله را نیز در سایت دندانپزشکی پرنس مطالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *