دندانپزشکی در دوران بارداری

بارداری و سلامت دهان و دندان: در طول دوران بارداری ، ممکن است نگران تغذیه خود باشید. شما ویتامین های مورد نیاز را مصرف می کنید ، به طور منظم ورزش می کنید تا یک بارداری سالم داشته باشید و در نهایت ، یک کودک سالم.

چیزی که ممکن است برای یک بارداری سالم به آن فکر نکنید، مراقبت از دندان هایتان است. اما معاینات منظم و تمیز کردن دندان ها ، همراه با مسواک زدن و نخ دندان، اغلب ، برای داشتن دندانهای سالم و در نتیجه یک بارداری سالم مهم هستند.

شما باید هر 6 ماه یکبار برای تمیز کردن دندانها و معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. معاینات منظم می تواند به جلوگیری و کنترل بیماری لثه و عفونت ها کمک کند.

هورمونهای بارداری می توانند باعث ایجاد مشکلات دهان مانند تورم لثه ، خونریزی و لثه های تحریک شده شوند. همچنین ممکن است لثه بسیار نازک شود و باعث ناراحت کننده شدن مسواک و نخ دندان زدن شود.

حفاظت از دندان های سالم:

علاوه بر تمیز کردن و معاینات منظم دندانپزشکی ، مراقبت مناسب از دندان در خانه، می تواند به محافظت از لثه و دندان جهت جلوگیری از بیماری های دهان و پوسیدگی دندان کمک کند. دو بار در روز دندانها را با استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید کاملا مسواک بزنید.

سعی کنید مصرف غذاهای شیرین ، چسبناک را محدود کنید. در عوض ، میوه ها و سبزیجات تازه و سایر غذاهای مغذی را انتخاب کنید که در خوردن آنها احتمال پوسیدگی دندان ها کمتر است. اگر دسر خوردید ، حتماً بلافاصله بعد از آن مسواک زده و نخ دندان بکشید تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

محافظت از دندان کودک:

مراجعه های قبل از تولد فرزندتان به دندانپزشک، نیز فرصتی مناسب برای صحبت با دندانپزشک در مورد بهترین راههای مراقبت از دندان های نوزاد جدید شماست. از دندانپزشک خود بپرسید که چگونه و چه زمانی شروع به مسواک زدن روی دندانها و لثه های کودک کنید. همچنین در مورد چگونگی جلوگیری از عادت هایی که می توانند باکتری ها را به دهان کودک منتقل کنند ، بپرسید. این موارد شامل پستانک ، قاشق و … می باشد و همچنین برای تمیز کردن آنها راهکار صحیح بیابید.

همچنین از دندانپزشکتان بپرسید که با رشد کودک، چه کاری می توانید انجام دهید تا به کاهش خطر حفره دندان ، پوسیدگی دندان و بیماری لثه کمک کند. این سوالات و راهنمایی ها به سلامت دندان کودک شما بسیار کمک می کند.

منبع مطلب : urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?contenttypeid=134&contentid=84

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *