دندان درآوردن نوزاد تازه متولد شده

قبلا در مقاله ای با عنوان دندان نوزادی چیست؟ توضیحاتی در این مورد داده شده است. در این بخش از دندانپزشکی پرنس سعی می شود توضیحات بیشتری درباره دندان نوزادی و دندان درآوردن نوزاد تازه متولد شده ارائه شود. دندان های نوزادی یعنی رویش دندان های نوزاد در بدو تولد و یا رویش دندان ها در ابتدای دوران نوزادی. این تعریف بسیار کوتاه و ساده و منظور از دندان نوزادی بود.

این دندان ها در بدو تولد نوزاد و یا در خلال 30 روز نخستین تولد نوزاد رویش و رشد می یابند، اما شیوع آنها کم است.

گفته می شود تقریبا 85 درصد دندان های نوزادی، مربوط به دندان های پیشین شیری فک پایین کودک هستند، اما درصد کمی از این دندانها، دندان اضافی نیز می باشند. معمولا این دندان های نوزاد جفت می باشند.

در کل درمان پیشنهادی برای چنین وضعیت هایی، حفظ این دندان ها است. در صورت ناراحتی مادر در زمان شیر دادن به کودک، می توان از شیر دوش استفاده کرد. اما در صورت اصرار مادر به شیر دادن از سینه، ممکن است نوزاد در مدت کوتاه یاد بگیرد که در حین مکیدن شیر مادر گاز نگیرد.

بسیاری این دندان های نوزاد، به دلیل تکامل کم ریشه این دندانها، بسیار لق می باشند و احتمال بلعیدن آنها توسط کودک وجود دارد، لذا در چنین شرایطی باید این دندانها از دهان خارج بشوند. همچنین در برخی موارد لبه تیز این دندان ها باعث پارگی سطح شکمی زبان می شود، که در بروز چنین حالتی ممکن است دندانپزشک مجبور به خارج کردن دندان بشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *