متخصص دندانپزشکی کودکان (اطفال) تهران, دکتر علی بقالیان

دکتر علی بقالیان متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان در سال 1390 بورد تخصصی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرد.

هم اکنون ایشان هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و در عین حال  فلوشیپ دندانپزشکی بیمارستانی و بیهوشی در مرکز طبی کودکان نیز می باشد.

دندانپزشک علی بقالیان همچنین در سال 2014 و 2015  امتحانات بورد ملی دندانپزشکی آمریکا را با موفقیت گذرانده است.

آدرس مطب: تهران, دیباجی جنوبی, کامرانیه, خیابان برادران جوزی, ساختمان پزشکان کامرانیه, پلاک شماره 32, طبقه دوم, واحد شماره 6

تلفن: 02122580386

توضیحات دکتر بقالیان به والدین درباره درمان تحت سدیشن

یکی از روش های درمانی در دندانپزشکی کودکان درمان تحت سدیشن یا آرامبخشی می باشد، گاهی وقت ها برای کودکانی که اضطراب شدیدی دارند و نسبت به درمان های دندانپزشکی مقاوم هستند، این روش درمانی می‌تواند یک درمان بسیار مناسب باشد. ما این درمان را برای کودکانی می‌توانیم انجام دهیم که میزان خرابی و پوسیدگی در دندان هایشان نسبتاً کم باشد، زیرا بهترین حالت سدیشن زمانی می باشد که بتوان درمان را تقریباً در مدت زمان نیم ساعت انجام داد، برای کودکانی که میزان خرابی دندان هایشان زیاد است این روش مناسب نبوده و بهتر است از روش دندانپزشکی بیهوشی استفاده شود.

توضیحات کامل دکتر بقالیان درباره دندانپزشکی کودکان

برای رزرو نوبت با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دندانپزشکی کودکان چیست؟

دندانپزشکی کودکان در واقع یک دوره تخصصی است که این دوره شامل 3 می باشد. یعنی دندانپزشکان بعد از گذراندن 6 سال دوره دندنپزشکی عمومی با دادن آزمون دوره تخصصی می توانند وارد دوره دندانپزشکی کودکان بشوند که یک دوره 3 ساله است و در پایان این دوره نیز با دادن امتحان فوق تخصصی که توسط وزارات بهداشت برگزار می شود، این دندانپزشک دارای مدرک تخصصی دندانپزشکی کودکان و بورد تخصصی خواهد شد.

آموزش های دوره تخصصی دندانپزشکی اطفال

در دوره دندانپزشکی کودکان تکنیک های مختلف کنترل رفتاری کودکان که در واقع برای ایجاد رفتار مناسب برای کودکی که وارد مجموعه دندانپزشکی شده آموزش داده می شود. همچنین کلیه درمان های مخصوص دندان های شیری و دندان های دائمی جوان هم در این دوره آموزش داده می شود.

درمان هایی که برای دندان های شیری لازم هستش، مثل پر کردن دندان ها، عصب کشی دندان شیری، قرار دادن روکش روی دندان شیری و … و دندان های دائمی جوان نیز مانند پر کردن و عصب کشی دندان های دائمی جوان از جمله درمان هایی هستند که در دوره تخصصی دندانپزشکی کودکان آموزش داده خواهد شد.

رفتار بهتر با کودکان در دندانپزشکی تخصصی کودکان

برای یک متخصص دندانپزشکی کودکان،کودکی که برای اولین بار وارد یک مجموعه تخصصی میشه، شکل دهی رفتار خیلی راحت تر خواهد بود، ولی برای بچه هایی که در مطلب های مختلفی مراجعه کردن و درمانشون دچار مشکل شده و بخاطر تجربه های تلخی که برای کودک اتفاق افتاده، وقتی که برای بار سوم و چهارم مراجعه مب کنند به بک مطب تخصصی یک مقدار شکل دهی رفتار مناسب برای این کودک بسیار مشکل تر خواهد شد، تا بتوانیم درواقع این استرس شدیدی که از تجربه های قبلی داشته بتوانیم برطرف کنیم.

تلاش برای خاطره خوش کودک از مراجعه به دندانپزشکی

ما هدفمون این هستش که در دندانپزشکی کودکان کلیه درمان را بتوانیم طوری انجام دهیم که بتوانیم خاطره ای مثبت در ذهن کودک ایجاد بشود که برای این منظور هم تکنیک های روانشناسی و کنترل رفتاری بسیار مفید هستند و می توانند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

خدمات دندانپزشکی اطفال تحت آرامبخشی یا بیهوشی

اما بعضی وقت ها برای بچه هایی که خیلی خردسال هستند و امکان ارتباط گرفتن با این بچه ها وجود ندارد یا توانایی تکلم در این بچه ها شکل نگرفته، زمانی که مراجعه می کنند و تعداد دندان های پوسیده بسیار زیادی دارد و دیگر با تکنیک های کنترل رفتاری نیز نمی شود این موفقت رو به دست آورد یا در بچه های نسبتا بزرگتری که تجربه های بسیار تلخی در دندانپزشکی رو تجربه کردند یا حرف هایی که اطرفیانشون به گوششون خورده راجع به دندان کشیدن یا درد دندان یا آمپول، دچار استرس های شدید هستند در این کودکان نیز ممکن است تکنیک های کنترل رفتاری جوابگو نباشد.

معمولا برای درمان اینگونه بچه ها با استرس های شدید یا تعداد دندان های خراب بسیار بالا از تکنیک هایی مانند آرامبخشی یا سدیشن یا درمان تحت بیهوشی می توان استفاده کرد. البته آرامبخشی، سدیشن و بیوشی در دندانپزشکی کودکان هر کدام موارد کاربرد خاص خودش را دارد.

درمان کلیه دندان های پوسیده در یک جلسه

مزیت درمان تحت بیهوشی این هستش که می شود در 1 جلسه کلیه درمان های لازم برای دندان هایی که درواقع در داخل دهان دچار مشکل هستند را به نحو احسن انجام داد.

تغذیه بهتر کودکان بعد از ترمیم دندان های آسیب دیده

بعضی وقت ها بچه ها به دلیل تعداد زیاد دندان های خراب و دردی که در داخل دندان هایشان وجود دارد، تغذیه شان دچار مشکل شده و بعد از اینکه درمان تحت بیهوشی برایشان انجام می شود یک یا دو روز بعد، پدر و و مادر ابراز می کنند که  اشتهای کودک افزایش پیدا کرده و غذای کودک بسیار بهتر شده و این تجربه بسیار خوبی است که می تواند برای بچه ها اتفاق بیافتد.

درمان دندان های شکسته شده

بچه ها جنب و جوش بسیاری دارند و ممکن است در اثر این تحرک دندان شان صدمه دیده و شکسته شود. درمان دندان های شکسته شده نیاز به تجربه، دانش و مهارت خاصی دارد که این امر در واقع از یک متخصص دندانپزشکی کودکان بر می آید که بتواند این درمان ها را به نحو احسن برای یک دندان شکسته شده انجام دهد. این درمان ها همچنین نیاز به معاینات مکرر در طول بعد از درمان دارند، چون دندان هایی که صدمه ببینند مککن است حتی 6 ماه یا 1 سال نیز بعد از صدمه نیز عوارضی از خودشان نشان دهند. پس بنابراین نیاز به معاینات مکرر دارند تا بشود درمان را به نحو احسن براشون انجام داد تا موفقیت درمان برایشان تضمین شود.

15 پاسخ
  1. طه
    طه گفته:

    با سلام آقای دکتر دندان های پسر من که دو سال و نه ماهشه از یک ماهه پیش داره کم کم سیاه میشه.لطفا راهنمایی بفرمایید. در ضمن ما الان نزدیک یک ساله که قطره آهن نمی دیم.

    پاسخ
    • دندانپزشکی پرنس
      دندانپزشکی پرنس گفته:

      احتمالا میتواند پوسیدگی باشد یا تغییر رنگهای ناشی از شربتهای مولتی ویتامین دیگر توجه داشته باشید که غیر از آهن، روی هم میتواند باعث تغییر رنگ شود

      پاسخ
  2. محمد
    محمد گفته:

    سلام آقای دکتر. وقت شمابخیر.
    فرزندم ۲۲ ماهشه و دندان های بالا جلویی پوسیده شده و یکیش هم شکسته. چه روش درمانی رو پیشنهاد میدید؟
    باتشکر

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      باسلام، بایستی شدت پوسیدگی ارزیابی بشه و اگر پوسیدگی شدید باشه بایستی تحت بیهوشی درمان بشه و اگر طوری باشه که بشه در وضعیت فعلی تثبیت کرد با روشهای خاصی میشه در این وضعیت فعلا دندانها رو تثبیت کرد تا سن کودک بالاتر بره

      پاسخ
  3. معصومه
    معصومه گفته:

    سلام آقای دکتر، یک سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید، مگر دندان های شیری کودکان عصب دارند، که نیاز به عصب کشی داشته باشند؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      دندان شیری تمامی اجزای یک دندان دایمی را از جمله عصب دارد و کاملا شبیه یک دندان دایمی در ابعاد کوچکتر میباشد

      پاسخ
  4. فاطمه ونرمین گرانمایه
    فاطمه ونرمین گرانمایه گفته:

    بهترین دندانپزشکی که ما توی عمرمون دیدیم ما الان ۱۶ساله و ۱۴ ساله هستیم و کودک که بودیم زحمت کارای پزشکیمون رو به آقای دکتر عزیز دادیم،خاطرات دندونی خوبی با هم داریم،آرزوی موفقیت روزافزون و سلامتی برای خودشون وخانواده شون داریم.اخلاق بیسته بیست🌹🌹

    پاسخ
  5. رضا
    رضا گفته:

    با سلام
    لازم دونستم از دکتر بقالیان تشکر کنم بخاطر مهارت در کارشون و روانشناسی درست برخورد با کودکان. ان شا لله همچنان پرنشاط و موفق باشند.

    پاسخ
  6. منتظرالمهدی
    منتظرالمهدی گفته:

    از زحمات دکتر بقالیان بسیار تشکر می کنم، ایشون در دندانپزشکی با بچه ها بسیار خوش برخورد هستن و خدمات خوبی مثل فیشورسیلانت ارائه میدن

    پاسخ
    • ملکی
      ملکی گفته:

      سلام آقای دکتر
      پسر من دو سال و سه ماهشه. تعداد دندان‌های پوسیدش زیاده میگن باید با بیهوشی درمان بشه ولی بخاطر عوارضش خیلی نگرانیم. البته شنیدم زیر دو ساعت بیهوشی عوارضی نداره خواستم از شما راهنمایی بگیرم. ممنون میشم پاسخ بدید

      پاسخ
      • دندانپزشکی پرنس
        دندانپزشکی پرنس گفته:

        درمان تحت بیهوشی در دندانپزشکی کودکان یک پروتکل درمانی است که در خود آمریکا هم کاملا پذیرفته شده است و کلا برای دندانپزشکی داروهای بیهوشی کم استفاده میشوند

        پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *