رویش دندان نوزاد – کودک (دانستنی ها)

رشد, رویش و در آمدن دندان های نوزاد پدیده ای طبیعی است, اما این رویش دندانها معمولا همراه با مشکلاتی مختصر می باشد و البته در برخی مواقع این مورد بدون مشکل بوده و دندان های کودک به آسانی رویش دارند. تعدادی از نوزادان در زمان دندان درآوردن دچار علائمی مانند افزایش بزاق دهان، مکیدن دست و انگشتان دست، بی قراری های روزانه، مالش لثه ها و مقداری بی اشتهایی می باشند.

البته برخی علائم هستند که ربطی به رویش دندان نوزاد ندارند, این علائمی که نباید آن ها را به رشد و رویش دندان های نوزاد نسبت داد عبارتند از تب – اسهال – عفونت – اختلال خواب –  سرفه – مالیدن گوش و یا گونه – تشنج

در این دوره یعنی زمان رویش دندان ها کودکان به خاطر خارشی که در ناحیه لثه شان احساس می‌کنند, هر آنچه که به دستشان می‌گیرند به سمت دهان برده و بر روی لثه ناحیه رویش دندان می‌مالند، والدین توجه داشته باشند که در صورتی که این وسایل تمیز نبوده, احتمال انتقال آلودگی به بدن فرزندشان وجود داشته و احتمال بروز ناراحتی‌های گوارشی مانند اسهال و استفراغ و یا بروز تب نیز وجود خواهد داشت.

داسنتنی های بیشتر درباره دندان های شیری کودکان

در گذشته مقالاتی با عناوین تاخیر در رویش دندان شیری و تعداد, زمان و ترتیب رویش دندان های شیری کودکان در سایت پرنس دنتال منتشر شده است و توضیحات بیشتری درباره دندان های شیری بچه داده شده است, با این حال در این بخش نیز اطلاعات بیشتری در این مورد داده می شود. دندان های شیری کودک از 6 ماهگی شروع به رویش و رشد می کنند. معمولا زمانی که کودکان به سن 6 ماهگی می رسند, اولین دندان‌های شیری شان در دهان شان ظاهر می‌شوند. کودکان تا سن 1 سالگی شان 6 عدد دندان شیری در دهان دارند. تمامی این دندان های کودک شمال دندان های ردیف جلو می شوند و 4 دندان در ردیف بالا و 2 دندان در ردیف پایین قرار می‌گیرند. رویش سایر دندان های کودک تا پایان سنین 2 یا 3 سالگی به طول می انجامد. تعداد دندان های شیری کودکان در هر فک 10 عدد بوده, یعنی در تمامی دهان کودک 20 عدد دندان وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *