زمان مناسب برای اولین مراجعه به دندانپزشکی کودکان کی است؟

معمولاً دندان های نوزادان از 4 ماهگی شروع به در آمدن از لثه ها می کنند و حدوداً تا سن 3 سالگی کودک تمامی دندان های شیری کودک رشد می کند، متاسفانه برخی از والدین برای بررسی وضعیت دندان های کودک تا زمانی که بنا به دلایلی مانند درددندان مجبور نباشند به دندانپزشکی مراجعه نمی کنند، اما متخصصان دندانپزشکی توصیه می کنند که تقریباً بعد از 6 ماه از روی شیشه نخستین دندان های کودک یعنی تقریبا سن 1 سالگی کودک به دندانپزشکی اطفال مراجعه شود.

در اولین مراجعه کودک و والدین آن شبه مرکز دندانپزشکی کودکان توصیه های مهم درباره چگونگی نگهداری و مراقبت از دندان های شیری کودک ارائه می شود، متخصص دندانپزشکی اطفال وضعیت دهان، دندان ها و لثه کودک را بررسی می کند و اگر مشکلی بود به والدین اعلام می کند.

همچنین دندانپزشک توصیه های لازم درباره تغذیه، نحوه صحیح رعایت بهداشت دهان و دندان های کودک را به والدین ارائه می دهد.

متاسفانه یکی از علتهای که در گسترش پوسیدگی دندان در بچه ها موثر میباشد باورهای اشتباه والدین نسبت به دندانهای شیری و بچه ها و همچنین غفلت والدین از وضعیت رویش دندان‌های دائمی کودک می باشد، با ارائه اطلاعات دندانپزشکی به والدین در مورد دندان های شیری و دائمی مانند اهمیت دندان های شیری بر روی دندان‌های دائمی کودک، والدین بهتر می توانند از دندان های فرزندشان مراقبت کنند.

همچنین دیده شده است که برخی از بچه‌ها از مراجعه به دندانپزشکی ترس و هراس دارند، نقش پدر و مادر کودک و سایر اطرافیان در این ترس کودک از دندانپزشکی بسیار مهم و با اهمیت است، برای مثال ذهنیت منفی که برخی از اطرافیان کودک از مراجعه به دندانپزشکی ایجاد می کنند در استرس کودک از مراجعه به دندان پزشکی بسیار مهم است، یا برای مثال زمانی که والدین برای تنبیه فرزندشان او را تهدید به بردن نزد دکتر می کند، چون کارهای باعث ترس کودک از پزشک و مراجعه به دندانپزشکی یا کلینیک های پزشکی می شود.

والدین گرامی توجه داشته باشید که بهترین آموزش برای کودکان جهت مراقبت از دندان هایشان این است که پدر و مادر خودشان به خوبی از دندان هایشان مراقبت کرد و بهداشت دهان و دندان هایشان را به خوبی رعایت کنند.

و اما در آخر یک توصیه به والدین آخرین معاینه دندانپزشکی که خودتان رفتید یا فرزندتان را به دندانپزشکی برده اید در چه زمانى بود؟ نگذارید یک مشکل کوچک بدتر بشود! بهتر برای بررسی وضعیت دندان های خود و خانوادهتان همین امروز با یک مطب دندانپزشکی خوب تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *