سن, علائم و نشانه های دندان درآوردن نوزاد + عکس

بسیاری از والدین درباره زمان و علائم شایع دندان درآوردن کودکشان سوال دارند, با دندانپزشکی کودکان پرنس همراه باشید در این بخش توضیحاتی مهمی درباره دندان درآوردن نوزادان داده می شود:

علائم و نشانه های دندان درآوردن نوزاد چیست؟

معمولا از سن 4 ماهگی کودک افزایش بزاق و جاری شدن آب از دهان شیرخوار شروع می شود.

کم کم لثه های نوزاد قرمز و متورم می شوند.

فرزند شیرخوارتان بی قراری، گریه بسیار و بی خوابی دارد.

کم کم بعد از مدت کوتاهی جوانه دندان شیری نوزاد خودش رو نشون میده و شما نخستین دندان شیری فرزندتان را مشاهده می کنید.

تب و اسهال در زمان دندان درآوردن نوزاد

دندان درآوردن کودکان یک حس ناخوشایند همراه با خارش برایشان می باشد و بی قراری ها کودک یک مورد طبیعی می باشد. اما توجه داشته باشید که تب و اسهال در کودک جزو علایم دندان درآوردن نمی باشد و اگر فرزندتان دچار اسهال یا تب شد نیاز به بررسی و معاینه پزشک می باشد.

مهم ترین علت تب و اسهال کودکان در این دوران این است که نوزاد به دلیل حس خارش لثه ها, مدام دست ها و اسباب بازی هایش را داخل دهانش می برد, پس والدین گرامی توجه و دقت داشته باشند که با شست و شوی مکرر دست ها, اسباب بازی ها و دندان گیر نوزاد شیرخوارتان می توانید جلوی تب و اسهال را بگیرید.

معمولا کودکان از چه سنی دندان در می آورند؟

نوزادان معمولا از سن 6 ماهگی شروع به دندان درآوردن می کنند. ریشه دندان از بدو تولد نوزاد در لثه وجود دارد، اما به دلیل متغیر بودن این موضوع سن دندان درآوردن در نوزادان متفاوت از یکدیگر می باشد، بطوری که در تعداد بسیار کمی از نوزادان سن رویش نخستین دندان زیر 6 ماهگی می باشد و در دهان برخی از نوزادان هم تا سن 1 سالگی شان تنها 2 دندان مشاهده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *