ضایعات دهانی | تومورها و کیست های حفره دهان

در این بخش از دندانپزشکی پرنس درباره تومورها و کیست های حفره دهان و ضایعات دهانی توضیحاتی ارائه خواهد شد که امیدواریم مفید واقع شوند.

این ضایعات دهانی شیوع بالایی دارند که خوشبختانه بسیاری از آن ها دارای ماهیتی خوش خیمی می باشند.

شایع ترین دلایل و عللی که در تشکیل این کیست ها و تومور های دهانی دیده می‌شود, علت عفونی داشته و به دنبال آلوده شدن پالپ دندانی در انتهای ریشه دندان و در داخل استخوان به وجود می‌آیند.

البته این کیست ها و تومورهای دهانی با علل و دلایل دیگری مانند ازدیاد سلول های سازنده بافت های دندانی یا سلول های غدد بزاقی نیز می توانند اینگونه مشکلات را ایجاد کنند.

مطلب پیشنهادی: آبسه دندان شیری کودکان چیست؟

توجه داشته باشید که لازم است و باید اکثر این ضایعات درمان بشوند تا مشکلی برای فرد در آینده ایجاد نکنند. همچنین توجه داشته باشید که بسیار مهم است که روش درمانی صحیح در این زمینه نیز اعمال بشود.

همچنین توجه داشته باشید که در مورد ضایعات بدخیم ناحیه دهان با وجود شیوع کمتر نیز باید بسیار آگاه بود و آگاهانه رفتار کرد. به صورت قانونی کلی هر گونه تغییری در رنگ یا حالت لایه های مخاط دهانی، ایجاد هرگونه زخمی در محیط دهانی و یا ایجاد هر گونه توده ای، اگر بدون علت واضح و بیشتر از 2 هفته باشد باید تحت معاینه و آزمایش جهت تشخیص قرار بگیرد.

متاسفانه درصد بالایی از مراجعه کنندگان مبتلا به ضایعات بدخیم حفره دهان بسیار دیر اقدام به درمان این مشکل می کنند, توجه داشته باشید که هرگونه تعللی در این امر می تواند باعث سخت تر شدن درمان و پایین تر آمدن شانس موفقیت در درمان بشود. پس چنانچه مشکل یا ضایعه ای در دهان تان مشاهده کردید توصیه می شود برای رفع مشکل به یک دندانپزشکی مراجعه شود.

باتشکر از وحید مسگرزاده جراح دهان، فک و صورت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *