ضد عفونی مطب دندانپزشکی در روزهای سخت کرونا

تمامی بیماران و مراجعه کنندگان به دندانپزشکی کودکان پرنس در بدو ورود به دندانپزشکی با استفاده از دستمالی که جلوی درب دندانپزشکی تعبیه شده است, زنگ مطب را می زنند و با استفاده از همان دستمال درب مطب را باز می کنند و وارد دندانپزشکی می شوند.

درب بدو ورود دستمال کاغذی به سطل زباله انداخته می شود, سپس ماده ضد عفونی کننده در اختیار مراجعه کننده قرار می گیرد تا دستان شان کاملا تمیزو بهداشتی شوند, همچنین یک عدد ماسک نیز در اختیار بیمار قرار می گیرد.

قبل از ورود بیمار تمامی مبل ها با استفاده از اسپری ضد عفونی کننده استریل می شوند, حتی وسایل بازی کودکان بصورت کامل بعد و قبل از ورود هر بیمار کاملا ضدعفونی می شوند.

در جلوی درب سرویس بهداشتی دستمالی تعبیه شده است که می توان با آن درب را بزکرد. با این حال تمامی درب های سرویس و دستگیره ها و همچنین شیرآلات با استفاده از مواد ضدعفونی کننده استریل تمیز می شوند. همچنین دخالت دست می توانید از مایع دستشویی استفاده کنید.

تمامی وسایلی که مورد استفاده قرار می گیرند یا بصورت یکبار مصرف هستند و یا به صورت پک هایی هستند که داختل اتوکراو استریل می شوند و برای هر بیمار بصورت مجزا مورد استفاده قرار می گیرد. این پک ها جهت اطمینان بیشتر جلوی چشمان خود بیمار باز می شوند. همچنین کاوری که روی یونیت قرار دارد برای هر بیمار تعویض می شود.

همچنین به نکته ای که لازم است توجه داشته باشیم مربوط به ست های آندو توربین می باشد, این ها همان وسایل چرخنده ای هستند که داخل دهان به کار گرفته می شوند. این ست ها در هر شیفکاری به تعداد بیماران تهیه می شوند که معمولا درون وسیله ای به نام اتوکلا با دما و فشار بالا استریل و ضدعوفنی می شوند. توضیحات کامل و بیشتر را در ویدیو کوتاهی که در این مطب درج شده است می توانید مشاهده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *