علائم پوسیدگی دندان کودکان

علائم پوسیدگی دندان در کودکان چیست؟

علائم پوسیدگی دندان کودکان ممکن است برای هر کودک کمی متفاوت باشد. در اینجا روش متداولی وجود دارد که دندان ها دچار پوسیدگی و حفره می شوند.

لکه های سفید روی قسمت های آسیب دیده روی دندان ها شکل می گیرد. این لکه ها بدان معنی است که مینا شروع به فروپاشی می کند. آنها ممکن است منجر به حساسیت زودرس در دندان شوند.

حفره اولیه روی دندان دیده می شود. رنگ قهوه ای روشن دارد.

حفره عمیق تر می شود. سایه تیره تیره قهوه ای را به سیاه تبدیل می کند.

علائم پوسیدگی دندان و حفره ها در کودک متفاوت است. حفره ها همیشه علائم ایجاد نمی کنند. بعضی اوقات بچه ها نمی دانند که یکی را دارند تا زمانی که دندانپزشک آنها را پیدا کند. اما فرزند شما ممکن است احساس کند:

درد در ناحیه اطراف دندان

حساسیت به غذاهای خاص مانند شیرینی و نوشیدنی های گرم یا سرد

چه عواملی باعث پوسیدگی دندان در کودکان می شود؟

پوسیدگی دندان در اثر باکتری ها و موارد دیگر ایجاد می شود. ممکن است هنگامی اتفاق بیفتد که مواد غذایی حاوی کربوهیدرات (قند و نشاسته) روی دندان ها باقی بمانند. چنین غذاهایی شامل شیر، سودا، کشمش، آب نبات، کیک، آب میوه، غلات و نان است. باکتری هایی که به طور معمول در دهان زندگی می کنند این غذاها را تغییر می دهند و اسیدها را تشکیل می دهند. ترکیب باکتریها، مواد غذایی، اسید و بزاق ماده ای به نام پلاک را تشکیل می دهد که به دندان می چسبد. با گذشت زمان، اسیدهای ساخته شده توسط باکتری ها در مینای دندان از بین می روند و باعث ایجاد حفره می شوند.

چگونه می توانم از پوسیدگی دندان کودکانمان جلوگیری کنیم؟

با این مراحل ساده می توانید به جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودک خود کمک کنید:

به محض ظاهر شدن اولین فرزند ، مسواک بزنید. دو بار در روز دندان ها ، زبان و لثه را با خمیر دندان فلوراید مسواک بزنید. یا مراقب باشید که کودک شما دندانهای خود را مسواک می زند.

برای کودکان کمتر از 3 سال ، فقط از مقدار خمیردندان ، به اندازه یک دانه برنج استفاده کنید. با شروع از 3 سالگی ، کودک شما می تواند از خمیردندان به اندازه نخود استفاده کند.

هر 6 ماه یکبار تمیز کردن و امتحانات معمول دندانپزشکی را برای کودک خود برنامه ریزی کنید.

اطمینان حاصل کنید که کودک شما یک رژیم غذایی متعادل را می خورد. میان وعده هایی که چربی و چربی زیادی هستند را محدود کنید. اینها شامل چیپس ، آب نبات ، کلوچه و کیک است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *