علت زرد شدن دندان ها چیست؟ + درمان

در این مقاله میخواهیم شما را با عواملی که باعث زرد شدن مینای دندان می شوند آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

نوشیدنی ها

نوشیدنی ها می توانند نقش زیادی در زرد شدن مینای دندان داشته باشند. همه چیز مانند قهوه و چای و … دندان شما را لکه دار و زرد میکند.

بهترین توصیه در اینجا محدود کردن میزان مصرف نوشیدنی های با رنگ تیره است. آب یا شیر را انتخاب کنید (به یاد داشته باشید شیر دارای شکر است). نوشابه را به طور کامل کنار بگذارید و روزی یک یا دو فنجان قهوه یا چای میل کنید. برای نوشیدنی های سرد، نی می تواند کمک کند.

مواد غذایی

مواد غذایی همان تأثیر نوشیدنی ها را روی دندان ها می گذارد – و هرچه رنگ مواد غذایی قوی تر باشد ، تأثیر آن نیز بیشتر می شود. سعی کنید بعد از هر وعده غذایی ، با استفاده از خمیردندان مسواک بزنید تا ترکیباتی که باعث زردی می شوند در اسرع وقت از بین ببرید.

داروها

ممکن است متوجه آن نشوید ، اما برخی از داروها می توانند روی دندانهای شما تأثیر بگذارند. اگر متوجه شدید که داروی خاصی باعث ایجاد زردی روی دندانهایتان شده است ، با پزشک خود صحبت کنید و دریابید که آیا جایگزینی وجود دارد که چنین اثری نداشته باشد.

بعضی اوقات ، دارویی جایگزینی ندارد ، و از آنجا که سلامتی شما باید همیشه در اولویت باشد ، اگر این مسئله در مورد داروهای شما باشد ، سعی کنید بارها و بارها درمان های حرفه ای دندان را انجام دهید.

انتخاب سبک زندگی

بعضی از کارهایی که ما انجام می دهیم – مانند سیگار کشیدن – می تواند مواردی باشد که باعث ایجاد زرد شدن دندان ها می شود . اگر در حال انجام این امور هستید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که شیوه زندگی خود را تغییر دهید. نه تنها به جلوگیری از دندان زرد کمک خواهید کرد بلکه سلامت کلی خود را نیز بهبود خواهید بخشید! و بخاطر داشته باشید؛ هرگز از دندان های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید (باز کردن درب بطری ها و غیره)

درمان دندانهای زرد :

فی الحال اگر دندانهای زرد دارید ، اولین شخصی که با او صحبت می کنید باید دندانپزشک شما یا یک متخصص پروتز باشد.

روش های مختلفی برای کاهش زردی دندان وجود دارد ، از تمیز کردن حرفه ای گرفته تا سفید کننده یا حتی روکش . یک متخصص به شما می گوید کدام یک بهترین گزینه برای شما است و به شما کمک می کند تا راه حلی را پیدا کنید که طولانی مدت دندانهایتان سفید باشد. گزینه هایی وجود دارد که متناسب با بیشتر بودجه ها و متناسب با برنامه شما خواهد بود.

دندانهای سفید به دلیل سالم تر بودن ، مطلوب هستند و شما باید اجازه ندهید دندانهای زرد اعتماد به نفس شما را کم کند. لازم نیست با دندانهای زرد زندگی کنید.

منبع مطلب: سایت drstonedds

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *