علت پوسیدگی دندان چیست و دندان چگونه می پوسد؟ + فیلم

پوسیدگی دندان ها می تواند علل مختلفی مانند بهداشت ضعیف دهان و دندان ها, مصرف مکرر قند, عدم دریافت مقدار کافی فلوراید, خشکی دهان, ناهنجاری های ژنتیکی, استعمال دخانیات و یا الکل, باکتری های عامل پوسیدگی دندان و . . . داشته باشد.

یکی دیگر از علل پوسیدگی دندان می تواند شیارهای روی دندان های آسیاب باشد، معمولاً شیارهایی روی سطح جونده دندان شش تازه رشد کرده کودکان وجود دارد, که این شیارها و فرورفتگی ها به علت عمیق بودن معمولاً با مسواک تمیز نمی شود و خرده های مواد غذایی و میکروب ها در داخل این شیارها قرار می‌گیرند و باعث پوسیدگی دندان می شوند برای پیشگیری از این مشکل بهتر است دندانها را فیشور سیلانت کنید.

یکی دیگر از نقاطی که معمولاً با مشکل پوسیدگی روبرو است بین دندان ها می باشد, بین دندانها به این دلیل که با مسواک زدن به راحتی تمیز نمی شود و در این نقاط مواد غذایی گیر می کنند معمولا دچار پوسیدگی می شوند, برای همین بهتر است در کنار استفاده از مسواک از نخ دندان نیز استفاده کنید.

توصیه می شود دندان هایتان را بعد از خوردن و نوشیدن با یک خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک کنید. دندان هایتان را روزانه حداقل 2 بار به صورت ایده آل و صحیح مسواک بزنید و برای تمیز کردن بین دندانها از نخ دندان یا پاک کننده های بین دندانی استفاده کنید.

نکته‌ای که مهم است و بهتر است به آن توجه کنید این است که اگر به هر دلیلی نمی توانید دندان هایتان را بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید حتما دهانتان را آبکشی کنید تا برخی از مواد غذایی از روی دندان ها و بین دندان ها پاک شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *