فضا نگهدارنده دندان کودک چیست؟ و هزینه آن چقدر است؟

آیا فرزند شما به فضا نگهدارنده دندان نیاز دارد؟ با دندانپزشکی تخصصی اطفال پرنس همراه باشید تا درباره فضانگهدارنده دندان کودک و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید.

فضا نگهدارنده چیست؟

اگر دندان شیری فرزندتان توسط متخصص دندانپزشکی کشیده شود و یا به دلایل مختلف افتاده باشید, جهت جلوگیری از خم شدن دندان کناری به فضای خالی, از فضا نگهدارنده استفاده می شود.

توجه: اگر این فضای خالی محدود بشود, دندان دائمی زیر فضا رویش نخواهد داشت و دندان نهفته می ماند و یا ممکن است رویش نابجا و یا کج داشته باشد.

انواع دستگاه فضانگهدار

این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و با توجه به شرایط دندان های کودک و تشخیص متخصص دندانپزشکی اطفال از آنها استفاده می شود. انواع دستگاه های فضانگهدارنده دندان کودک عبارت است از:

  • فضانگهدار ثابت
  • فضانگهدار متحرک
  • فضانگهدار یکطرفه
  • فضانگهدار دوطرفه

آیا هر دندان شیری بیافتد نیاز به فضانگهدارنده خواهیم داشت؟

خیر. اینکه جای خالی دندان از دست رفته نیاز به فاضنگهدار دارد یا خیر، از بهترین روش ها این است که به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید تا دندانپزشک بررسی کند که دندان های فرزندتان نیاز به فضانگهدار دارند یا خیر. دندانپزشک کودکان با کمک عکس رادیوگرافی و وضعیت دندان ها می تواند تشخیص مناسبی داشته باشد. همچنین در مواردی مانند اینکه، دندان شیری به موقع و در زمان خودشت افتاده باشد، نیازی به فضانگهدار نخواهد بود. همچنین گفته می شود اگر دندان شیری بیافتد که دندان زیرین آن (دندان دائمی) در کمتر از 6 ماه آینده رویش داشته باشد، نیاز به فضانگهدار نخواهد بود. با تمامی این توضیحات بهتر است چکاپ های دندانپزشکی کودک تان را داشته باشید تا همواره وضعیت دندان ها بررسی شود و همچنین به دندانپزشک مراجعه داشته باشید تا وی تشخیص دهد که دندان های کودک به ایت دستگاه احتیاج دارند یا خیر.

فیلم فضانگهدارنده دندان کودک

این ویدیو کوتاه چند دقیقه ای می تواند کمک کند تا درباره نحوه کارکرد و کاربرد فضانگهدارنده های دندانی بهتر بدانید

برای تصمیم گیری درست بهتر است با یک متخصص دندانپزشکی کودکان در این مورد مشورت کنید. همانطور که دربالا ذکر شد، فضانگهرنده دندان کودک انواع مختلفی دارد، به عمین دلیل بهتر است درباره اطلاع از هزینه ها و قیمت ها با شماره های تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *