فلوراید تراپی از چه سنی؟ بهترین سن فلوراید تراپی دندان کودکان

فلوراید یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در آب بسیاری از غذاها یافت می شود، فلوراید تراپی دندان که در دندانپزشکی انجام میشود دارای فوایدی است مثلا که می تواند به تقویت مینای دندان کمک کند. بعد از اینکه دندان ها در معرض فلوراید و فلوراید تراپی قرار گرفت مقاومت آن در برابر حالت اسیدی دهان افزایش یافته به این ترتیب قدرت جلوگیری از ایجاد پوسیدگی در دندان ها را افزایش می‌دهد.

فلوراید تراپی از چه سنی؟

به تمامی افراد توصیه می شود فلوراید تراپی را در مطب دندانپزشکی و توسط یک متخصص دندانپزشکی خوب اطفال انجام بدهند، معمولاً درباره سن و زمان فلورایدتراپی از دندانپزشکان سوال می شود، از زمانی که تمامی دندان های شیری کودک رشد کردند که این رشد تقریباً در سن ۳ سالگی تکمیل می شود و تا زمان تقریبا دو سال بعد از رویش دندان آسیاب دوم دائمی که تقریباً شامل سن ۱۴ سالگی می شود، می توانید با نظر و پیشنهاد متخصص دندانپزشکی هر ۳ – ۶ ماه یکبار برای دندان ها فلوراید تراپی را انجام دهید، توجه داشته باشید که همان طور که گفتیم نظر دندانپزشک درباره این موضوعات بسیار مهم است.

البته فلوراید تراپی فقط برای کودکان نیست و برای سنین مختلف کاربرد دارد برای مثال:

۱- فلوراید تراپی برای کودکان زیر ۶ سال که باعث حفاظت از دندان های شیری کودک شده و همچنین سبب مقاوم‌سازی جوانه دندان دائمی در برابر پوسیدگی های دندان می شود.

۲- فلوراید تراپی برای کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ ساله: فلوراید تراپی در این سن می‌تواند از از دندانهای دائمی در حال رویش به خصوص دندانهای آسیا که بسیار در معرض خطرات پوسیدگی قرار دارند محافظت کند.

۳- فلوراید تراپی برای جوانان و بزرگسالان: همانطور که در ابتدا اشاره کردیم فلوراید تراپی فقط برای کودکان نیست و برای افراد بزرگسال نیز می تواند بسیار مفید و مثمر ثمر باشد، به عنوان مثال فلوراید تراپی می تواند در مواردی مانند تحلیل لثه و دندان های حساس، پوسیدگی‌های دندانی در یک سال اخیر، مشکلات طبیعی خشکی دهان یا خشکی دهان به علت مصرف دارو و . . . کاربرد داشته باشد.

فلوراید تراپی برای کودکان در دندانپزشکی اطفال چگونه انجام می شود؟

قبل از فلوراید تراپی ابتدا سطح تمامی دندانهای کودک با استفاده از مسواک به خوبی تمیز می شود، بعد از این کار دندان های کودک توسط گاز استریل خشک می شوند، بعد از خشک شدن دندان ها در مرحله بعد تمامی دندان ها به وارنیش فلوراید نوشته میشوند و این وارنیش فلوراید تقریبا به مدت ۴ دقیقه در مجاورت دندان ها قرار می گیرد و بعد از گذشت این زمان مقدار اضافی ژل با استفاده از گاز استریل یا یک تکه پنبه تمیز می شود، البته توجه داشته باشید که این درمان برای کودکان زیر ۳ سال می باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که لازم است تقریباً تا نیم ساعت بعد از گذشت این درمان برای دندان های کودک، فرزندتان دندان های خود را نشوید. همانطور که در بالا اشاره شد این در ماه می تواند بر روی دندان های شیری کودک و هم بر روی دندان های دائمی افراد انجام شود.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *