مراقبت بهداشت دهان کودکان از چه سنی شروع شود؟

در دندانپزشکی کودکان پرنس بارها از اهمیت دندان های شیری و اهمیت مراقبت از این دندان ها صحبت شده است. ممکن است برای برخی از والدین این سوال باشد که مراقبت های بهداشتی دهان و دندان های کودکان بهتر است از چه سنی شروع بشود؟ در این بخش از دندانپزشکی اطفال توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهد شد.

گفته می شود بهترین کار این است که حتی قبل از اینکه دندان های شیری کودک تان شروع به بیرون آمدن از لثه ها کنند روزانه یک بار با گاز و دستمال مرطوب پاک سازی شوند. گفته که این کار از تجمع میکروب ها که باعث مشکلات پوسیدگی دندانی می شوند جلوگیری می کند.

همچنین در بچه هایی که ارتودنسی دندان انجام داده اند، لازم است در مراقبت از دندان هایشان توجه بیشتری شود، اینکار علاوه بر رعایت بهداشت دهانی، به عادت تمیز کردن دندانها بوسیله کودک بعد از روییدن دندان های ردیف جلو با دستمال مرطوب کمک بسیاری می کند.

مطالعه مقالات فلوراید تراپی دندان ها از چه سنی؟ بهترین سن فلوراید تراپی دندان کودکان و اولین ملاقات دندانپزشکی برای کودکان در چه سنی باشد؟ توصیه می شود.

درباره سن مسواک زدن نیز مردم سوالاتی را می پرسند, برای مسواک زدن دندانها به طور مستقل نمیتوان سنی دقیق را تعیین کرد. گفته می شود که بچه ها حتی در سنین یکسان یا سنین نزدیک بهم از نظر مهارت های دستی باهم تفاوت هایی بسیار دارند.

گفته می شود یک محاسبه برای سنجیدن مهارت دستی کودک (البته محاسبه غیر دقیق) استعداد رنگ کردن ما بین خطوط می باشد. گفته می شود اگر کودکی این توانایی را بدست بیاورد که تصاویر را بدون خروج از حاشیه شان رنگ آمیزی کند یعنی مهارت این کودک قابل قبول است. البته توجه داشته باشید در چنین وضعیتی نیز سپردن اعمال مربوط به بهداشت دندان های کودک به خود کودک منطقی نمی باشد و نقش والدین به صورت نظارتی حتما باید وجود داشته باشد.

از دندان های شیری کودکان به خوبی کراقبت شود، چراکه نقش مهمی در سلامت دندان های دائمی شان دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *