مشکلات رویش دندان شیری کودکان

در این بخش از دندانپزشکی اطفال پرنس درباره دندان درآوردن کودکان و مشکلات مربوط به زمان رشد و رویش دندان های کودکان صحبت خواهیم کرد.

در بسیاری از وقت ها رویش دندانهای شیری کودک با علائمی مثل افزایش ترشح بزاق دهان، مکیدن دست و انگشتان بهمراه می باشد. گاهی اوقات این علائم ، تنها نشانه هایی می باشند که بیان می کنم فرزندتان به زودی نخستین دندان هایش رشد می کنند.

بعضی از کودک ها نیز در زمان رویش دندان های شیری شان، بی قرار کرده و ناآرام می شوند، کودکان در چنین شرایطی لثه شان را می مالند و گاهی نیز بی اشتها به غذ می شوند.

اگر از زمان رشد دندان های فرزندتان گذشته است و هنوز فرزندتان دندانی در نیاورده است می توانید مطلب تاخیر در رویش دندان شیری را مطالعه کنید.

در مقالات قبلی نیز به این مورد اشاره شد که باید والدین توجه کنند که علائمی مانند سرفه، اسهال، تب، عفونت، اختلال در خواب کودک، مالش گوش یا گونه، تشنج ، تب خال اولیه و حتی مرگ ارتباطی به رشد و رویش دندان های شیری کودکان ندارند.

التهاب های لثه ای روی دندان قبل از ظهور کامل تاج دندان شیری کودک، گاهی سبب ایجاد حالت دردناکی در کودک می شود که این حالت موقتی است. اگر ناراحتی فرزندتان زیاد است می توانید با مشورت پزشک از بی حس کننده های سطحی روزانه 3 الی 4 بار استفاده کنید. والدین گرامی لطفا توجه داشته باشند که باید دقت کنید که استفاده بیش از حد از مواد بی حس کننده می تواند خطر مسمومیت را برای کودک داشته باشد, بنابراین باید از مصرف بیش از حد این مواد بی حس کننده خودداری کرد.

پروسه رشد و رویش دندان شیری کودک ممکن است با جویدن نان خشک و یا حلقه ها و وسایلی که جهت کمک به رویش و رشد دندان های کودکان در بازار عرضه می شود، تسریع گردد. اگر سوالی در رابطه با دندان های شیری فرزندانتان دارید می توانید این سوالات را در بخش نظرات مطرح کنید تا دندانپزشکان مرکز دندانپزشکی تخصصی کودکان پرنس به سوالاتتان پاسخ دهند.