مینای دندان چرا و چگونه از بین می رود؟

آسیب دیدن و خراب شدن سطح دندان یا همان تخریب مینای دندان از مشکلات رایجی می باشد که بسیاری از بزرگسالان و کودکان با آن روبرو شده اند، تخریب مینای دندان معمولاً با تغییر رنگ در سطح دندان نمایان و مشخص می شود.

علت آسیب دیدن مینای دندان قرار گرفتن در معرض مواد خورنده مانند انواع نوشابه ها و همچنین میان وعده های شیرین می باشد، اسید های ترشح شده از این مواد می توانند به مینای دندان تان آسیب برساند قبلاً در مقالاتی در رابطه با این موضوعات توضیحات کامل داده شده است. برای مثال می توانید به مقالات نحوه تشکیل پلاک دندان بر روی دندان ها و همچنین پلاک دندان در کودکان و بزرگسالان مراجعه کنید. جدای از این موارد در برخی مواقع مسواک زدن نادرست یا مسواک زدن بیش از حد دندان ها نیز می تواند باعث سایش دندان و آسیب دیدن مینای دندان بشود در این مورد نیز میتوانید به مقاله روزانه چند بار مسواک بزنیم و روش صحیح مسواک زدن مراجعه کنید.

همانطور که در بالا اشاره شد یکی از مواردی که باعث آسیب دیدن مینای دندان می شود مربوط به استفاده از نوشیدنی های گازدار و شیرین مانند انواع نوشابه ها می باشد, همچنین استفاده از مشروبات الکلی نیز می‌تواند آسیب‌های جدی به دندان و مینای دندان و سلامت کلی بدن وارد کند.

مصرف خوراکی های شیرین و همچنین عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث ایجاد پلاک و جرم بر روی دندانها شده و این پلاک ها کم کم باعث پوسیدگی و تضعیف مینای دندان می شوند و شما بعد از مدت کوتاهی لکه هایی روی دندان هایتان مشاهده می کنید که نشانه های اولیه از پوسیدگی های دندانی می باشد.

همواره گفته می شود که پیشگیری بهتر از درمان است شما نمی توانید مینای دندانی را که ساییده شده و از بین رفته است را دوباره باز گردانید پس بهتر است از همان ابتدا از دندان هایتان به خوبی مراقبت کنید. سعی کنید خوردن نوشیدنی های مصنوعی مانند نوشابه ها را به حداقل برسانید و اگر از این نوشیدنی‌ها خوردید بلافاصله دندان‌هایتان را با آب شست و شو دهید تا مواد قندی از روی دندان هایتان پاک بشود.

همچنین همانطور که در بسیاری از مقالات به آن اشاره کردیم یکی از بهترین روش های مراقبت از دندان ها مراجعه منظم به دندانپزشکی می باشد، امروزه ویزیت های دندانپزشکی در بسیاری از دندانپزشکی های تهران رایگان می باشد شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و به این دندانپزشکی ها مراجعه کنید تا دندانپزشکان با بررسی وضعیت دندانهایتان از میزان سلامت دندان هایتان به شما اطلاع دهند، و اگر مشکلی در دندانها دیده شد نسبت به درمان آن اقدام کنند.

برای مثال دندان پزشک بررسی می‌کند و اگر فرسایشی بر روی دندان تان مشاهده کرد آن را به شما اطلاع می دهد و جهت پیشگیری از بروز مشکلات بعدی توصیه های لازم را خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *