نحوه تشکیل پلاک دندانی بر روی دندان ها

پلاک های دندانی یک لایه سخت از موادی شامل باکتری ها می باشند که بر روی دندان های افراد خردسال و بزرگسال تجمع می یابد، درباره پلاک دندانی بسیاری از افراد سوالاتی دارند، مثلاً ممکن است درباره نحوه تشکیل پلاک دندانی دوست داشته باشند بدانند، بسیاری از خوراکی هایی که میل می کنید سبب تولید باکتری هایی در دهان می شوند.

این باکتری ها باعث ترشح اسید بر روی دندان ها می شوند، مواد غذایی و خوردنی های قندی منبع آشکار پلاک های دندانی می باشند، البته خوراکی های دیگری نیز هستند که باعث آسیب به دندان ها می شوند، نشاسته و غلات هم می توانند باعث ایجاد پلاک بر روی دندان‌ها بشوند.

تشکیل پلاک دندانی بر روی دندان یک بحث است و برطرف کردن و تمیز کردن این پلاک ها بحثی دیگر، بهترین روش برای برطرف کردن پلاک تمیز کردن سطح و بین دندان ها با مسواک و نخ دندان می باشد. برای حذف پلاک ها از روی دندان ها لازم است بطور منظم و روزانه از نخ دندان و مسواک استفاده کنید.

دندان هایتان را روزانه دوبار با یک مسواک نرم و مناسب تمیز کنید، توجه داشته باشید شکل و اندازه مسواک تان باید متناسب با دهان و دندان ها باشد تا بتواند به خوبی تمامی قسمت های دهان و دندان را پوشش داده و تمیز کند.

همچنین در کنار مسواک زدن استفاده از یک خمیردندان خوب ضد میکروب و حاوی فلوراید به شما در حفاظت از دندان هایتان در برابر پوسیدگی و پلاک های دندانی کمک می کند.

همچنین فراموش نکنید که مسواک زدن کافی نیست و بهتر است در کنار مسواک روزانه یکبار نیز از نخ دندان و پاک کننده های بین دندانها یعنی همان مسواک های بین دندانی استفاده کنید، استفاده از نخ دندان و مسواک بین دندانی کمک میکند تا لابلای دندان هایتان نیز به درستی تمیز شوند و همچنین از بروز بیماری های لثه ای جلوگیری می کنند.

پلاک ها علاوه بر این که به دندان هایتان آسیب می رسانند باعث آسیب دیدن لثه هایتان نیز می شوند، پلاک های روی دندان ها موادی را از خود تولید می کنند که سبب تحریک و حساسیت و قرمزی لثه ها می شود و آن ها را دچار خونریزی می کنند.

لطفاً این موارد را جدی بگیرید زیرا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و پاک نکردن پلاک از روی دندان ها می تواند افراد را دچار بیماری های لثه ای کند، به طوری که لثه ها کم کم از دندان فاصله گرفته و در بین لثه و دندان کیسه های حاوی باکتری و چرک ایجاد می شود، اگر این مشکلات درمان نشود می تواند باعث نابودی استخوان اطراف دندان شده و دندان از بین برود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *