پلاک دندان در کودکان و بزرگسالان

پلاک دندان که از مشکلات دندانی بسیاری از کودکان و بزرگسالان می باشد، لایه ای چسبناک است که بر روی دندان ها و لا به لای دندان ها تشکیل می شود. این تجمع باکتری هایی که پلاک نام دارد برای دندان ها مضر است و می تواند با تجزیه ساختار و بافت مستحکم در دندان و مینای دندان منجر به بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی و درد دندان در بچه ها و افراد بزرگسال شود. باکتری های موجود در پلاک های دندانی با ترشح اسید باعث تجزیه و آسیب رساندن به مینای دندان شده و سبب پوسیدگی دندانی می شوند.

حفظ و رعایت بهداشت دهان و دندان, استفاده مناسب و صحیح از مسواک و نخ دندان باعث حذف پلاک ها از لا به لا و روی دندان ها شده و از بروز مشکلات دندانی پیشگیری می کنند.

همچنین این پلاک ها در مرز دندان و لثه تشکیل می شوند که می تواند خطرناک تر باشد، تجمع پلاک در زیر لثه ها می تواند باعث بروز التهاب در بافت لثه شده و بیماری ها و مشکلات لثه ای را به وجود آورد، در چه شرایطی لثه فرد دچار تورم و قرمزی شده و حساس می‌شود و به آسانی دچار خونریزی می شود.

بهتر است به موقع نسبت به رفع و درمان این مشکلات اقدام کنید، تجمع پلاک ها در زیر لثه می تواند مشکلات بسیاری به وجود آورده و حتی منجر به از دست دادن دندان و همچنین بافت استخوانی ساپورت کننده دندان نیز بشود، چنانچه فرزند یا خودتان دچار چنین مشکلاتی هستید برای درمان، به یک مرکز دندانپزشکی خوب مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *