پوسیدگی دندان های شیری از پشت دندان

در برخی مواقع دندان های شیری کودکان از پشت دندان پوسیده شده می شوند. متخصصان دندانپزشکی به مراجعه منظم به دندانپزشکی و بررسی وضعیت دندان های توسط دندانپزشک تاکید دارند, اهمیت معاینات دندان های کودکان در سن 1 سالگی و یا 6 ماه بعد از رویش دندان های کودک از جهت تشخیص پوسیدگی هایی که پشت یا بین دندان های هستند و ممکن است والدین قادر به تشخیص و دیدن نباشند بسیار زیاد می باشد.

یک دندانپزشک با بررسی دقیق وضعیت دندان های کودک باعث پیشگیری از پوسیدگی زودرس دندان های کودک شده و باعث تشخیص به موقع قبل از خرابی زیاد دندان می شود و همچنین مانع کشیدن زود هنگام دندان های کودک می شود.

البته اگر دندان های فرزندتان دچار این نوع پوسیدگی شده است با مراجعه به دندانپزشکی کودکان و متخصص دندانپزشکی اطفال می توانید نسبت به ترمیم دندان های کودک اقدام کنید. درمان های دندان های شیری با تخریب زیاد در یک جلسه و با آرام بخشی سدیشن در بچه های زیر 3 سال سن انجام می شود. برای اینکه بهترین تصمیم را در خصوص دندان های کودک با یک متخصص دندانپزشکی اطفال خوب مشورت کنید.

نحوه مراقبت از دندان شیری کودک بسیار مهم است و والدین می توانند با راهنمایی ها و توصیه های دندانپزشک بهترین مراقبت ها را از دندان های فرزندانشان داشته باشند.

متاسفانه گاها شنیده می شود که برخی از مردم اینگونه برداشت می کنند که دندان های شیری به خاطر عمر کوتاه شان از اهمیت چندانی برخوردار نیستند و به جندان نیازی به مراقبت ندارند, برای همین دقت چندانی به وضعیت بهداشت دندان و دهان فرزندشان ندارند. اما لازم است به این افراد گفته شود که واقعیت غیر از این است و مراقبت از دندان های شیری بسیار مهم و ضروری است. دندان های شیری کودکان به دلایل مختلفی که به برخی از آن ها در مقاله چرا دندان های شیری مهم هستند؟ اشاره شد، دندان های بسیار با اهمیتی  و مهمی بوده و مراقبت و نگهداری صحیح از این دندانها بسیار لازم و ضروری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *