چه نوع مسواکی برای بچه ها بخریم؟

معمولا مسواکی که برای بچه ها توصیه می شود دارای سری کوچک و دسته ای پر حجم است. همچنین جنس الیاف موهای نایلونی مسواک باید نرم باشند تا آسیبی به بافت لثه ها و دندان های کودک وارد نکند. اگر فرزندتان را به دندانپزشکی بردید, می توانید درباره خرید مسواک مناسب از دندانپزشک کودکتان نیز سوال کنید. همچنین مطالعه مقالات چگونه کودکان را به مسواک زدن عادت بدیم؟ و روزی چند بار مسواک بزنیم؟ + روش صحیح مسواک زدن توصیه می شود. در ادامه توضیحات بیشتری درباه مسواک ها داده می شود, که امیدواریم این توضیحات مفید بوده و فرزندانتان همواره دندان های سالمی داشته باشند.

عدم تعویض به موقع مسواک

دندانپزشک ها توصیه می کنند هرچند ماه مسواکی که از آن استفاده شده است را تعویض کرده و یا زمانی که مشاهده کردید موهای برس مسواک حالت طبیعی اش را از دست می دهد, مسواک را تعویض کنید به جای توجه به زمان استفاده از مسواک به پرزهای برس مسواک توجه داشته باشید. همچنین در بازار از مسواک هایی فروخته می شود که موهای روی آنها دارای نشانگری می باشد. زمانی که این رنگ مسواک از بین برود ، یعنی زمان تعویض مسواک شده است. در کل اینگونه می توان گفت که با از بین رفتن انعطاف پذیری مسواک زمان تعویض مسواک نیز فرا می رسد.

مسواک را به خوبی خشک کنید

اگر که مسواک تان دارای رطوبت باشد شرایط برای رشد باکتری ها فراهم می شود. همچنین این رطوبت می تواند مسواک به الیاف مسواک نیز آسیب برساند. بهترین روش نگهداری از مسواک خشک نگه داشتن مسواک است. ابتدا مسواک را خشک کرده و بعد درب روی آن را قرار بدهید.

شستشویی صحیح مسواک را فراموش نکنید

فراموش نکنید که باکتری ها به راحتی بر روی مسواکی که به درستی تمیز نشده باشد رشد می کنند. اگر این اتفاق رخ دهد باکتری ها رشد کرده و دفعه بعدی که کودک تان دندان هایش را مسواک می زند, این باکتری ها دوباره وارد دهان می شوند. پس برای سلامت بیشتر دهان و دندان ها بعد مسواک زدن، مسواک کودک را به خوبی و به درستی شستشو داده و اطمینان حاصل کنید که هیچ خمیر دندانی بر روی مسواک کودک باقی نمانده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *